Magyarországon a sóbevitel többszöröse az ajánlottnak: egy 2014-es felmérés szerint a férfiak átlagosan 15,9 gramm, a nők 11,2 gramm sót fogyasztanak az ajánlott napi 5 gramm helyett.
A Kométa termékei gluténmentesek, szójamentesek, laktózmentesek, tejfehérjementesek, kiemelt termékei pedig glutamátmentesek is. Az idei év újítása a Kométa Gold termékcsalád, amely
nem tartalmaz mesterséges színezéket.
A kék címkével jelölt termékek sótartalma pedig 25%-kal csökkentettek.
Célunk, hogy minél magasabb beltartalmi értékű termékeket gyártsunk, és elkerüljük a szükségtelen adalékanyagok használatát. Magyarországon a sóbevitel többszöröse az ajánlottnak, ezért döntöttünk a csökkentett sótartalmú termékek gyártása mellett. Csak olyan termékeket készítünk, amit a saját családunknak is szívesen kínálunk.
– mondta el Giacomo Pedranzini, a cég ügyvezető igazgatója.
A Kométa vállalat birtokosa a Hazai feldolgozású termék védjegynek, 2016-ban beválasztották a TOP 50 innovatív vállalkozás, 2017-ben pedig a TOP 50 Élelmiszergyártó közé Magyarországon. Emellett a márka többszörös Magyar Brands és Superbrands, valamint Business Superbrands díjas.