A Nielsen piackutató felmérése szerint 2018 első 4 hónapjában a teljes magyar ásványvízpiac literben 5%-kal, darabszámot tekintve pedig 6,6%-kal nőtt a tavalyi év első 4 hónapjához képest. A Magyarvíz Kft. zászlóshajójának számító Mizse ásványvíz a piaci emelkedés többszörösét érte el: 2,7 millió literrel fogyott több, mint tavaly ilyenkor, ami 9,2%-os növekedést jelent.
Eladott palackjainak száma szintén meghaladta az átlagot; így számolva 8,1%-os volt a növekedés.
Ezzel a Mizse továbbra is dobogós a Magyarországon forgalmazott ásványvízmárkák versenyében.
Ez a tendencia tovább erősödött, hiszen a lajosmizsei cég idén májusban várhatóan 50%-kal több vizet ad el, mint tavaly ilyenkor. Ez egyrészt a meleg időnek, másrészt az ágazatban fellépő átmeneti vízhiánynak köszönhető.
A világpiaci trendek kedvezőtlenül hatnak az ásványvízágazatra. Ennek egyik oka az egyre emelkedő kőolajár, ami a csomagolóanyag, azaz a PET palackok árát, illetve a szállítási költségeket egyaránt növeli. Eddig egy átlagos palackhoz szükséges PET 1.000 euró/tonna volt, ez jelenleg 1.360 euró tonnánként, ami azért különösen fontos tényező, mert az ásványvizek árát leginkább a csomagolóanyag befolyásolja.
– mondta el véleményét Balog Zoltán, a Magyarvíz Kft. kereskedelmi igazgatója.
A másik ok az euró erősödése a forinttal szemben. Ez egyébként is emeli a külföldről származó alapanyagok árát, így drasztikus önköltség-emelkedést hozhatnak, amire az ágazatnak előbb-utóbb reagálnia kell. Minezeket még tovább bonyolítja, hogy a boltok, illetve a vásárlók ásványvízigénye jelenleg magasabb, mint a hazai gyártók kapacitása.
2018. április végéig az összesen értékesített ásványvíz Magyarországon 332 millió liter volt, ami
222 millió palackot jelent.
A Nielsen piackutató szerint a hazai piacon április végéig 208,5 milliárd forint értékben adtak el ásványvizet a gyártók – tavaly az első 4 hónapban ez csak 187,7 milliárd forint volt –, és az értékbeli növekedés nagyobb volt, mint a literben vagy darabban számított.