Az Agrármarketing Centrum által szervezett Ecotrophelia élelmiszer-innovációs versenyen a résztvevők innovatív élelmiszereket állítanak elő. A csapatok 20 perces prezentációkon mutatták be az általuk készített termékek újszerűségét, innovatív jellegét. Ezt követte egy 10 perces szakmai egyeztetés, ahol a zsűritagok és a konkurens csapatok kérdéseire feleltek.
A harmadik helyen a Green Ideas, a Szent István Egyetem (SZIE) csapata végzett különleges tortillájával, a „Hot & Spicy"-val.
A második helyet a MÉKerek szerezték meg.
A mosomagyaróvári Széchenyi István Egyetemről érkező csapat kétféle ízben készített kávéhelyettesítő cukorkát magas koffeintartalommal, amely a „CandyFitt" fantázianevet kapta.
Az első helyezett a Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem SapBakers csapata lett Csíkszeredáról: a „BrewBun" egy kimondottan magas étkezésirost- és fehérje-, viszont rendkívül alacsony szénhidráttartalmú zsömle.
A pékárut sörtörköly – sörkészítés során keletkező, magas rosttartalmú és egészséges maradványanyag –, illetve savófehérje felhasználásával állították elő a hallgatók. Fejlesztésükkel csökkenteni tudták a sörkészítés során keletkező, fel nem használt anyagok mennyiségét, ezáltal termékük hozzájárul
az élelmiszerpazarlás visszaszorításához.
Így a SapBakers, vagyis a külhoni magyar csapat képviseli hazánkat az Ecotrophelia Europe nemzetközi fordulóján, Párizsban, október 21. és 22. között.