A jó fesztiválbor könnyed, egyedi karakterű, tisztán és fröccsként is élvezetes, kellően hideg és persze van belőle legalább tízezer liternyi. Kathona Krisztián, a Borháló beszerzési igazgatója szerint ezek a legfőbb szempontok akkor, amikor dönteniük kell a Sziget, a Balaton Sound, a B. my. Lake, a Strand Fesztivál és a Volt borairól, vagyis pontosabban arról, kinek a termékei legyenek ott a legnagyobb nyári rendezvényeken.
Idén a választásuk a Mátrai borvidék egyik feltörekvő pincészetére,
a Dubicz Borászatra esett.
A fesztiválok borait a Borháló a pincészettel együtt alkotta meg, a fehérbor és a rozé speciálisan ezekre a rendezvényekre készült.
A fesztiválszezonban általában több ezer liternyi bor fogy el, ezért fontos, hogy olyan borászat termékét válasszák, amely képes ilyen nagy mennyiségben szállítani. A Dubicz Borászat 110 hektáron gazdálkodik, meghatározó szereplőnek számít a magyar piacon.
A kínálatot egyébként a közönségigény alapján állították össze: megnézték, hogy korábban milyen fajta, milyen típusú borokat kerestek a fesztiválozók.
Megpróbálták fogyasztói szemmel nézni a borokat. A fehérbornál és a rozénál egyértelműen a frissesség, a gyümölcsösség, valamint a magas, határozott savak voltak az elsődleges szempontok, hiszen ezeket nemcsak könnyebben lehet fogyasztani a nyári melegben, de fröccsnek is tökéletesek.
A Sziget fehérbora egy sauvignon blanc
alapú házasítás lett, amelyhez a fürtök egy részét nagyon korán szüretelték, innen származnak a citrusos, zöldalmás, vágott füves aromák és az élénk savak. Ehhez társult még egy kis chardonnay, pinot blanc, és a nagyon illatos fajtákból még egy kis muscat ottonel is.
A magyar fesztiválokon is megfigyelhető az a borfogyasztási trend, amely napjainkban az egész világra jellemző: egyre népszerűbbek a rozék, egyre több fogy belőlük. Tavaly a Szigeten az összes vendéglátóhelyi eladás 52%-át ezek a borok tették ki.
Idén egy pinot noir-kékfrankos házasítású rozé várja a fesztiválozókat, amely intenzív gyümölcsösségével és derekas savaival
valószínűleg az egyik kedvence lesz a közönségnek, mind tiszta borként, mind rozéfröccsként fogyasztva.
A vörösbor kedvelői sem maradnak itóka nélkül. Ám senki ne számítson nagy, testes borokra, hiszen a Sziget vörösbora is a könnyedebb vonalat képviseli.
Az idei fesztiválvörös
egy 2016-os kékfrankos-cabernet sauvignon házasítás lesz, amely mindössze 12 hónapot töltött fahordóban. Ennek köszönhetően megmaradt könnyed gyümölcsössége, a visszafogott hordóhasználat pedig hagyja érvényesülni a kékfrankos és a cabernet értékeit.
Gondoltunk azokra a fiatal szigetlátogatókra is, akik most jönnek először Magyarországra, és ez az első találkozásuk a magyar borokkal
– magyarázta Kathona Krisztián.
A Borháló igazgatója hozzátette, a Dubicz Borászat minőségi palackos borai,
amelyek utalva a Mátra legmagasabb csúcsára, a 1014-es nevet kapták – a 1014 Irsai Olivér, a 1014 Sauvignon Blanc és a 1014 Chardonnay –
biztosan utat találnak majd a nemzetközi közönséghez, ízelítőt adva a magyar borkésztés legszebb hagyományaiból.
A Borháló a 2018-as nyári szezonban nem csupán a Sziget-fesztiválokon működik közre. A július 10-től megrendezésre kerülő EFOTT-on, vagyis az Egyetemisták és Főiskolások Országos Turisztikai Találkozóján is ők lesznek a hivatalos beszállítók.