A legfiatalabb fogyasztók az átlagnál alacsonyabb tudással rendelkeznek a borokkal kapcsolatban, emellett árérzékenyek is. Különböző üzlettípusokban vásárolnak, inkább többször kevesebbet, több márkát próbálnak ki. A kor előrehaladtával már többet tudunk a borokról, magasabb árú tételeket veszünk, és inkább a megszokott márkák jellemzik a vásárlást. Egy hónapban kevesebb alkalommal, de több palackot teszünk a kosárba.
A magas és közepes vagyoni státusszal rendelkezők előszeretettel vásárolnak borászatoknál és borszaküzletekben.
A magyar fogyasztók 95 százalékban magyar borokat vesznek és fogyasztanak,
közel háromnegyedük pedig egyáltalán nem iszik külföldi bort – mondta el Szabó Ádám marketingszakember.
Fehér borok közül prémium kategóriában a sauvignon blanc, a cserszegi fűszeres és az Irsai Olivér minden árkategóriában nagyon népszerű.
A rozékra kevésbé jellemző a szezonalitás, mint a vörös és a fehér borokra; télen is előszeretettel vásároljuk őket. A legnépszerűbb tételek, azaz az úgynevezett tömegborok, egy-egy történelmi borvidék száraz fajtaborai, 500-1000 Ft közötti árkategóriában.