Az utóbbi egy-két évtizedben világszerte és Magyarországon is divatba jött a rozé. Hazánkban már a borfogyasztás tizedét teszi ki – idézte fel a Rosalia szerdai budapesti sajtótájékoztatóján Zilai Zoltán fesztiváligazgató, a Magyar Bor Akadémia elnöke.
Mint emlékeztetett, Magyarországon 1985-ben került a piacra az első bor rozé megnevezéssel,
azóta nemzetközi mércével is kiemelkedően versenyképessé vált a magyar rozékínálat, amit a nemzetközi borversenyeken elért eredmények is bizonyítanak.
Ennek titka abban állhat, hogy a kiváló klimatikus adottságokhoz sikerült megtalálni a megfelelő szőlőfajtákat
– vélekedett.
A friss, gyümölcsös rozék mellett – ugyan kis mennyiségben, de – megjelentek a piacon a komolyabb, érlelt tételek. Ilyenek a Rosalián is kóstolhatók lesznek, de
nem hiányoznak majd a pezsgők és a sillerek, valamint a fehér- és vörösborok sem.
Oláh Rita, a fesztivál sajtófőnöke felidézte, hogy a Rosalia 10 kiállítóval és 1000 látogatóval indult a Gesztenyés kertben, majd három éve a megújuló Városligetbe költözött a fesztivál, amely 2018-ban már 30 ezer látogatónak kínálta 70 pincészet borait és számos programot.
A Rosalia fókuszában idén a borokon túl a kovászos kenyér áll, ezért a KovászLabor szakmai közösség külön standon kínálja saját készítésű kenyereit.
Ezek mellett a gasztronómiai kínálat a színvonalas street food jegyében vonultat fel új és már évek óta fellelhető finomságokat. A borozókat minden este koncert és éjszakába nyúló buli szórakoztatja.
A fesztivál teljes programja a www.rosalia.hu honlapon érhető el. A 8. Rosalia Fesztivált május 31. és június 2. között tartják a Városligetben.