A borpárbaj célja a különböző stílusú szakértők, borászok szemüvegén keresztül minél több borstílust és bor történetét megismerni és átadni a borkedvelő közönségnek, továbbá népszerűsíteni a hazai borkultúrát, írja a közleményében a hely. A borokat vakon kóstoltatják, a közönség pontoz, és végül a két szakértőből az egyik megnyeri a versenyt.
A hely úgy döntött, levédeti a nevet, ez azonban nem volt egyszerű az ügyben eljáró ügyvéd szerint. "Magának az adott szónak kell rendelkeznie olyan megkülönböztető képességgel, amely megfelel a védjeggyel szemben támasztott követelménynek. Ez azt jelenti, hogy ha valaki meghallja vagy meglátja a „BORPÁRBAJ" szót, akkor rögtön a Kóstolom Kft.-re és az általa szervezett játékos vetélkedőre kell asszociálnia. A Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának az volt a véleménye, hogy a „BORPÁRBAJ" szó túlságosan leíró jellegű és nincs megkülönböztető képessége. A munka neheze abban testesült meg, hogy a védjegyhivatalt meg kellett győzni arról, hogy a Kóstolom Kft. a „BORPÁRBAJ" szó intenzív használatával, az elektronikus és nyomtatott média felületein történő megjelenéssel megszerezte a megkülönböztető képességet, azaz olyan intenzív és tudatos használatra került sor, amelynek köszönhetően a célzott fogyasztói csoport a „BORPÁRBAJ" szó hallatán már csak a Kóstolom Kft.-re és az általa szervezett játékos, borkóstolással egybekötött vetélkedőre gondol." - mondta Mohos László. A védjegyoltalom megszerzése végül sikerült, ami egészen egyedi példának számít Magyarországon.