A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
4
Ezüstérem
5
Bronzérem
5
HUNBőhm Csaba
18:11ÖttusaÖsszesített
HUNMagyarország
19:35VízilabdaGyőztes QF 3-Győztes QF 4
HUNMárton Viviana
21:19TekvondoViviana Marton-Aleksandra Perisic
NyílNyíl
Vágólapra másolva!
Az Amerikai Filmakadémia egy szoftvert és három tervezőjét jelölte az Oscar-díj egyik speciális kategóriájára. A három grafikus-programozó a Toy Story, a Titanic, a Mátrix és a Gladiátor trükkjeleneteinek megtervezését lehetővé tevő Renderman programért kapja a jeles kitüntetést.
Vágólapra másolva!

Az akadémia értékelése szerint a szoftver rendkívüli hatással volt a filmipar fejlődésére nézve, mivel lehetővé tette a valósághű, hagyományos módszerekkel megvalósíthatatlan trükkjelenetek elkészítését.

A díjat Rob Cook, Loren Carpenter és a Pixar helyettes vezetője, Ed Catmull veheti majd át a Filmakadémia hivatalos ceremóniáján, március 3-án. Robert Rehme a jelöléssel kapcsolatban elmondta, az Oscar-díj történetében most először fordul elő, hogy egy szoftver megalkotói kapnak díjat.

A Renderman szoftver a Toy Story elkészítésével bebizonyította, hogy a számítógépes grafika minőségi élményt képes nyújtani a nézőknek. A játékok kalandjait bemutató filmen négy évet dolgozott a Pixar, 117 SPARCstation gépen futott a RenderMan. Az elkövetkező években egyre több és több stúdió fordult a trükkökkel foglalkozó vállalathoz: a szoftver többek között segített vászonra álmodni a Spielberg-szauruszokat, a Mátrix különös világát és a Gladiátor arénáját.

(AssociatedPress)

Ajánló:

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!