Az IDC piackutató cég egyik friss tanulmányából kiderül, 2002 első felében 3,5 millió digitális fényképezőgépet értékesítettek a gyártók az Egyesült Államokban, ami 50 százalékkal múlja felül a tavalyi év azonos időszakában elért eladásokat.
Ugyanakkor az IDC felmérései szerint egy átlagos vásárló igazából nem is tudja milyen digitális fényképezőgépre van szüksége, az esetek többségében az ár, illetve az ismerősöktől szerzett információk alapján döntenek egy adott termék mellett, a műszaki paraméterek, azaz az adott gép tudása kevésbé jelentős szerepet játszik a választásban.
A gyártók a nagyon olcsó tömegmodellek helyett inkább versenyképes, 200-400 dolláros árért egyre nagyobb tudású modellekkel lépnek piacra. Az amerikai digitáliskamera-piacon az idei év második negyedévében a Sony szerezte meg az eladások 25 százalékát, ezzel kiharcolva magának a piacvezető pozíciót. A vállalatot az Olympus követte 16 százalékos részesedéssel, míg a harmadik helyet a Canon tudta megkaparintani 12 százalékos részesedésével. Az idei év első hat hónapjának adatait tekintve a rangsor némileg módosul, így ugyanis a harmadik helyre a Kodakkerül.
Az IDC jóslatai szerint az eladások az év végéig tovább emelkednek, főként a karácsonyi vásárlási szezonra időzített árcsökkentések nyomán. A cég prognózisai szerint a 2002-es eladások 40 százaléka az év negyedik negyedévében fog bekövetkezni. Míg az Egyesült Államokban a háztartások 60 százaléka bír személyi számítógéppel, addig csupán 20 százalék rendelkezik digitális fényképezőgéppel. Az idei év végére várhatóan 20 millió digitális kamera lesz használatban a világpiac 40 százalékát lefedő USA-ban.