A tárca azt szeretné, ha 2005-re minden iskola rendelkezne multimédiás oktatásra is alkalmas teremmel is azon túl, hogy csatlakozik a világhálóhoz. Magyar Bálint az MTI-nek nyilatkozva ugyanakkor fontosnak tartotta, hogy a multimédiás oktatócsomagok ne csak adott tárgyak - például a magyar vagy a történelem - oktatásához szükséges ismereteket tartalmazzák, hanem a tanárok munkáját mintaóra-vázlatokkal, szöveggyűjteményekkel, fotó-, filmarchívumokkal, tesztekkel vagy térképgyűjteményekkel is segíthetnék. Ezeket aztán a pedagógusok saját maguk is bővíthetnék, illetve beoszthatnák, hogy az anyagot hány év alatt tanítják meg. Magyar Bálint kiemelte: ha az informatikát az oktatás tényleges részévé kívánjuk tenni, elkülönítve a számítástechnikai laboratóriumoktól, akkor a multimédiás oktatást elősegítő tananyagokra van szükség.
A tárca célja, hogy két-három éven belül minden tizedik gyermekre jusson számítógép Magyarországon, évente 8-10 milliárd forintra lenne szükség ahhoz, hogy a folyamatos és nagyarányú fejlesztéseket meg lehessen valósítani.
Az oktatási minszter szerint Sulinet program keretében 12 ezer középiskola csatlakozott 1994-98 között a világhálóra. Mint mondta: az előző négy év alatt nem történt ilyen arányú fejlesztés központi forrásból. Jelenleg 100-120 ezer számítógépnek kellene lennie a magyar közoktatásban, és évente 20-30 ezer informatikai eszközzel kellene a gépparkot bővíteni. Az elmúlt négy évben néhány ezer számítógéppel bővült csupán a közoktatás központi forrásból - mondta Magyar Bálint.