Mint ismeretes, a Vodafone idén július közepén indította be átalánydíjas internetszolgáltatását, amelyet a csomagkapcsolt GPRS (General Packet Radio Service) mobil adatátviteli szabványt támogató mobiltelefonok segítségével vehetnek igénybe a társaság havidíjas előfizetéssel rendelkező ügyfelei, míg a kártyás ügyfelek korlátlanul WAP-ozhatnak GPRS-képes készülékekkel.
Mindkét szolgáltatást a rendszer 3 hónapon keresztül "élesben" zajló tesztüzeme alatt a felhasználók ingyenesen használhatták. Október 15-étől kezdve a GPRS internet szolgáltatásért bruttó 3125 forintos, a WAP-ért pedig bruttó 375 forintos havidíjat számít fel a szolgáltató. A Vodafone jelenlegi netfelhasználóinak a mai naptól automatikusan számlázza a cég a szolgáltatások díját, így azon ügyfeleknek, akik a jövőben nem kívánnak mobiljukról internetezni a már fizetős szolgáltatás révén, külön le kell mondaniuk azokat az operátor ügyfélszolgálatán.
Noha kezdetben a Vodafone rendszere nem volt képes megbirkózni a rengeteg ügyfél által generált, a várakozásoknál sokkalta nagyobb adatforgalommal, a társaságnál megkeresésünkre elmondták, hogy mára sikerült megoldani a korábban fennálló problémák zömét. A Vodafone közlése szerint jelenleg a júliusinál 8-10-szer nagyobb kapacitás áll az előfizetők rendelkezésére, és a problémákat több térségben a rendszer áttervezésével, illetve finomhangolásával orvosolták és teszik azt jelenleg is. Ennek eredményeként a korábbihoz képest számottevően javult a szolgáltatás stabilitása, és sebessége is - válaszolták az [origo] kérdésére a szolgáltatónál. Egyelőre nem üzemeltet a vállalat az e-mail üzenetek küldéséhez szükséges SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) szervert, ennek beindítására azonban a cég közlése szerint még karácsony előtt sor kerül majd.