A Pannon GSM közlése szerint a cég hálózatán 2002 karácsonyán az SMS-forgalom 4-4,5-szeres forgalomnövekedést regisztrálták, amely nagyjából megfelel az egy évvel korábbi ünnepek alatt lebonyolított forgalom mértékének. A cégnél az év végi időszakra összesen 62 százalékkal növelték meg a mobilhálózat kapacitását, melynek egy része ideiglenes bővítés, a Pannon GSM ugyanis az ünnepi forgalom zökkenőmentes lebonyolítása érdekében különböző hálózati eszközöket bérelt a Nokiától egy hónapos időtartamra. Ennek köszönhetően jelentősebb hálózati fennakadások nem léptek fel az ünnepek alatt, bár szilveszterkor éjfél tájékán hívástorlódás fordulhatott elő - tudtuk meg a vállalat képviselőjétől.
A Pannon GSM ügyfelei által csak december 24-én a fogadott és küldött szöveges üzenetek száma 13,4 millió volt. Szilveszter napján az SMS-ek és a beszédhívások zöme az éjfélt megelőző, illetve az azt követő 1-2 órára koncentrálódott. 2002 utolsó napján és 2003. január 1-jén közel 19 millió szöveges üzenetet küldtek és fogadtak a vállalat ügyfelei, az elküldött SMS-ek pedig nagyjából az előbbi összeg felét tették ki, amely az átlagos napi forgalom közel 3-szorosa.
A Pannonhoz hasonlóan a Westel ügyfelei is minden eddiginél több szöveges üzenetet küldtek mobiltelefonjaikról a karácsonyi és újévi ünnepek alatt. A vállalat SMS központjai a rendkívüli forgalom miatt megnövelt kapacitásokkal karácsony napján 5 és félszer, szilveszterkor pedig 4-szer annyi üzenetet továbbítottak, mint egy átlagos hétköznapon. Az előfizetők által elküldött SMS üzenetek száma szenteste és újév napján meghaladta a 15,5 milliót. Az év utolsó napján alig 2 óra leforgása alatt 1,8 millió darab SMS-t küldtek a Westel ügyfelei, azaz közel annyit, mint máskor egy teljes álló nap alatt. A beszédhívások aránya a Westelnél sem múlta felül egy átlagos nap forgalmát karácsonykor. Bár szilveszterkor éjfél után a Westelnél is tapasztalható volt némi hívástorlódás, jelentősebb fennakadás az ünnepek alatt ezen vállalat hálózatán sem következett be.
A Vodafone szerint az ünnepek alatt durván 10-szer akkora forgalom bonyolódott le a vállalat hálózatán, mint egyébként egy átlagos napon. A Vodafone ügyfelei 2002-ben négyszer akkora forgalmat bonyolítottak le, mint az egy évvel korábbi ünnepek során. Mindehhez az is hozzájárult, hogy a társaság ügyfélköre az eltelt 1 év folyamán jelentősen bővült - közölte a vállalat sajtókapcsolati munkatársa.