Választhatjuk tehát a szövetségeseket, külön a szovjeteket, valamint a németeket is. Az egyjátékos küldetéssorozatban minden oldal zömében történelmi küldetéseken át juthat el a győzelemhez, vagy a vereséghez. Igen, a vereséghez, hiszen a Blitzkriegben nincs lehetőségünk a történelem megváltoztatására, vagyis ha nagyon "bénázunk", akkor is a szövetségesek fogják megnyerni a háborút. A küldetések csak zömükben történelmiek, mivel találkozhatunk néhány "kitalált" misszióval is, melyek azonban kevéssé befolyásolják a végkimenetelt.
Ezek a véletlenszerűen generált küldetések arra mindenképpen jók, hogy egységeink tapasztalati pontokat gyűjtsenek. A tapasztalati pontok gyűjtésének, illetve a hozzájuk kapcsolódó képességfejlődésnek azért van nagy jelentősége a játékban, mivel a megmaradt egységeinket átvihetjük egyik küldetésből a másikba. Vigyázzunk azonban, az egységek nem fognak maguktól megjavulni, vagyis egy csatát éppen túlélt tank éppúgy roncsként folytatja pályafutását.
A sikerese missziók után nemcsak egységeink, hanem mi magunk is szintet léphetünk, vagyis katonanyelven mondva előléptetnek bennünket. Minél magasabb rangba kerülünk, annál több hatékony járművet és egységet irányíthatunk. Ezekből igazán nincs hiány a programban: a fejlesztők mintegy kétszázötven szárazföldi, vízi, valamint légi egységet zsúfoltak játékukba.
A háború előre haladásával a gyalogos egységek is folyamatosan fejlődnek, és itt nemcsak a sikeresen megvívott csaták utáni szintlépésre gondolunk. A háború első szakaszában a katonák még csak puskával, vagy könnyű géppisztollyal vannak felszerelve, a későbbi periódusokban viszont már feltűnnek a gránáttal, lángszóróval, vagy páncéltörővel felszerelt gyalogosok is.
A Blitzkriegben a fejlesztők nem feledkeztek meg a háború egyik legfontosabb eleméről, az utánpótlás biztosításáról. Minden bázison vagy egy központ, melyből teherautókon szállítják a hadtápot a frontvonalon harcoló egységekhez. Ezek a teherautók lassúak, és meglehetősen védtelenek, úgyhogy feltétlen védelmet kell biztosítanunk számukra. Ha ugyanis megfeledkezünk az egységek ellátásáról, csökken a moráljuk, sőt, idővel még dezertálhatnak is.
A katonák között akadnak speciális feladatot ellátó egységek is. Ezek közé tartoznak például a mesterlövészek, akik rejtekhelyükről tizedelik az ellenséges sorokat. Használjuk őket óvatosan, mert ha túl gyakran tüzelnek, hamar felfedezik őket. Szintén fontos tagok seregünkben a mérnökök, akik egyrészt megjavítják a sérült gépeket, másrész hidakat építhetnek, vagy akár aknamezőket is lefektethetnek.
Az egyjátékos missziók mellett a Blitzkriegben kétfajta multiplayer lehetőséggel találkozhatunk. Az egyik a capture the flag egy speciális változata, mikor egy adott tárgyat kell megszereznünk, és visszahoznunk a bázisunkra. A másik az ún. offense/defense mód, mikor is egy stratégiailag fontos pontot kell megszereznünk, vagy éppenséggel megvédenünk.
Ha nem lennének megelégedve a beépített történelmi küldetésekkel, szerkeszthetünk magunknak térképeket, melyeket teljes kampányokká is összekapcsolhatunk, hasonlóan az AOE-ben megismert módon. Ha még így sem lennénk elégedettek, akár saját tervezésű háromdimenziós modelljeinket is beépíthetjük a programba.
Ugyan még csak most vette kezdetét az év, nem hinném, hogy túl elhamarkodott kijelentés lenne, hogy az esztendő egyik legnagyobb durranása a Bliztkrieg lesz, legalább is ami a stratégiai műfajt illeti. Hogy bejön-e a jóslat, majd meglátjuk nyártól, a program megjelenése után.