|
A kezelőfelületet illetően a Generals eltolódott a Blizzard Warcraft vonulatának irányába. A fontos információk a képernyő jobb oldaláról átkerültek a képernyő közepére, akárcsak a Warcraftban látható. Emellett a C and C korábbi epizódjaiban megszokhattuk, hogyha egy unitunk felfedezte a térképet, akkor azt a továbbiakban látni fogjuk. A Generalsban azonban a fog of war csak időlegesen húzódik vissza, amíg a helyszínen tartózkodik egy egységünk. Szintén Warcraftos húzás, hogy bárhová építkezhetünk, ellentétben a korábbi Command játékokkal, amelyekben az épületeknek valamennyire csatlakozniuk kellett a korábbiakhoz. Mindez persze nem igazán baj, hiszen a Warcraft irányítására senki sem panaszkodik, de akik megszokták a régit, joggal értetlenkedhetnek a változtatásokon.
A játékmenet alapjaiban nem változott. Elsőként most is megkeressük a nyersanyagforrást, majd megkezdjük a kitermelést. Ezek után következhet az alapvető épületek felhúzása, majd néhány katona, illetve jármű legyártása, illetve megkezdődhetnek a fejlesztések. A Generalsban is jellemző, hogy mind a nyersanyagot gyűjtő unitok, mind az épületek igen sérülékenyek, úgyhogy most is jól működő taktika lehet a gyűjtögető munkások, illetve járművek megsemmisítése.
Fontos kérdés a valósidejű stratégiák esetében, hogy mennyire manővereznek eszesen az egységek. A Generalsban nagyon ügyesen kerülgetik egymást, illetve a tereptárgyakat, de sajnos néha nagyon is belefeledkeznek a manőverezésbe. Elő fog bizony fordulni, hogy egy unitunkat azért fogják ronccsá lőni, mert ő éppen megpróbált kikerülni egy épületet, ahelyett, hogy viszonozta volna az ellenséges tüzet.