A Beyond Good and Evil egy főleg vízzel borított világon, Hyllisen játszódik, mely planétát hirtelen megtámad egy idegen faj. A főszereplő egy ifjú hölgy, Jade, akit az inváziótól kezdve furcsa álmok és víziók gyötörnek, egyértelművé téve számára, hogy az ő feladata megvédeni szülőföldjét az idegen betolakodóktól. A küldetés sikerrel zárul, a bolygó ismét biztonságban van, de rebellis erők megkérdőjelezik Jade hűségét, és a harcban vállalt szerepét. Főhősünk, miközben a vádak alól is megpróbálja tisztára mosni magát, megannyi összeesküvésre és cselszövésre bukkan a háttérben.
Nézzük konkrétan a játékot. Az eseményeket harmadik személyű nézetből látjuk, akár gyalogosan, akár valamilyen jármű volánja mögött rójuk utunkat. Amíg gyalogosan vagyunk, Jadenek egy meglehetősen szokatlan módon kell pénzt szereznie: fényképeket kell készítenie a bolygón található furcsa, félig ember, félig állat teremtményekről. Ha elkészült néhány fotó, ezek értékesítésével új alkatrészeket vásárolhatunk kameránkhoz, így pedig könnyebben készíthetjük a további fényképeket.
Ha nem gyalogosan járjuk Hyllis világát, akkor bepattanhatunk egy szárazföldön és vízen egyaránt használható járműbe, melyet a programba ültetett minijátékokban is használhatunk majd. Sokkal fontosabb azonban, hogy evvel, a fegyverekkel is felszerelt járművel kell szembeszállnunk a világunkra támadó idegenek egyikével. Szerencsére nem mindjárt az idegen szörny az első, akivel össze kell mérni erőnket, a hozzá vezető úton pedig lehetőségünk lesz a talált kristályok felhasználásával jobb alkatrészeket, valamint fegyvereket vásárolni a járműre.
Jade egyébként meglehetősen szabadon válogathatja meg, hogy éppen mivel óhajtja tölteni az idejét, de időről időre azért figyelmezteti egy hang, hogy nem ártana a küldetésekkel is foglalkozni. Ezeket a küldetéseket Jade e-mailben kapja meg, mely mailek részletesen tájékoztatják minden részfeladatról.
Főhősünknek szerencsére nem teljesen magányosan kell szembeszállnia a hazáját megtámadó idegenekkel. Segítségére van a legtöbb küldetésben bácsikája, Page, aki nem más, mint egy beszélő malac. Page bácsira mindig vigyáznunk kell, mert ha véletlenül elhalálozik, a játék véget ér. A bácsi azért nem teljesen védtelen, sőt, bizonyos missziókban nagy segítségünkre lesz.
Ancel mester Rayman sorozatának egyik legerősebb pontja a remekbeszabott grafika volt. Szerencsére a Beyond Good and Evil esetében sem adta alább, és egy pompásan megrajzolt, élethű, ámde emellett a kalandok hangulatát nagyszerűen aláfestő világot barangolhatunk be. A fények játéka egyenesen lenyűgöző, a karakterek pedig pontosan úgy néznek ki, mint egy hasonló hangvételű, humoros és izgalmas játéktól elvárja az ember.
Michael Ancel műveiben eddig sem kellett csalódnunk, sőt, a Rayman sorozat sok játékos kedvence. Szomorú, hogy a harmadik rész készítésében nem vett részt Michael, de a Beyond Good and Evil valószínűleg kárpótol minden Rayman rajongót.