Digitális fényképezés
Tesztek, hírek, előhívás az [origo]-n.Az osztrák Fessel-GfK piackutató tanulmánya szerint a digitális kamerák forgalma 2003 februárja és júliusa között az első alkalommal haladta meg a hagyományos fotó nyersanyagos fényképezőgépekét Ausztriában. Miközben a digitális kamerákból 74 százalékkal többet, 146400 darabot adtak el a vizsgált időszakban, az analóg fényképezőgépek forgalma 24 százalékkal 92500-ra esett vissza. Az árcsökkenés miatt a digitális kamerákkal elért értékesítési árbevétel 24 százalékkal 69,6 millió euróra emelkedett. Az analóg fényképezőgépek esetében az értékesítési árbevétel 28 százalékkal 15,4 millió euróra csökkent.
A trend folytatódni látszik
A Media Markt/Saturn csoport ügyvezetője, Gerhard Sandler szerint a digitális kamerák forgalmában az elkövetkező két évben is hasonló mértékű növekedésre lehet számítani. A hagyományos fotónyersanyagos fényképezőgépek forgalma viszont egyre növekvő mértékben esik majd vissza. A jövőben a technikát csak speciális fényképezési feladatokra használják majd.
Az amatőr fényképezésben bekövetkezett fordulat természetesen a fotónyersanyagok piacán is érezteti hatását. Filmekből hét százalékkal kevesebbet, 6,2 millió darabot értékesítettek a vizsgált időszakban, az árbevétel pedig kilenc százalékkal 22,8 millió euróra csökkent.
Kamera a telefonban
A digitális fényképezés sikere a felhasználó számára rendelkezésre álló számos lehetőségben rejlik. Az egyik legfontosabb ezek közül a már a gépben történő kiválogatás és selejtezés lehetősége. Nagyot lendített a digitális kamerák népszerűségén a képfelbontás javulása is. A kamerák sikere a mobiltelefonok piacára is kihatással van, ahol a kamerával szerelt telefonok óriási keresletet gerjesztenek. A Fessel-GfK szerint 2003-ban és 2004-ben már megjelennek a piacon a digitális fényképezőgépekével összemérhető felbontású kamerával szerelt mobiltelefonok is. Az osztrák digitális kamera piacot a Nikon, a Canon és az Olympus termékei vezetik ebben a sorrendben.
A digitális kamerák piaci sikerét érdekes módon éppen a fényképezőgép-szaküzletek nem voltak képesek meglovagolni. Az ágazat február és július között egy százalékkal kevesebb digitális kamerát adott el, miközben a nagy elektronikai áruházak kétszámjegyű százalékos növekedést könyvelhettek el. Ennek egyik oka az, hogy a képnézegetésre és képkezelésre használt eszközöket az áruházláncok árulják, miközben a fotószaküzletek egyáltalán nem.