NBA Live 2004

Vágólapra másolva!
Jó volt a 2003-as rész is, de joggal érte sok kritika, hogy túl "konzolos" a hangulata. Ami a legújabb NBA Live játékot illeti, a fejlesztők mindent elkövettek, hogy minden eddiginél realisztikusabban adják vissza az észak-amerikai bajnokság hangulatát.
Vágólapra másolva!

Kezdjük is mindjárt a változásokkal, hisz az EA Sports sorozatainál mindig ez a központi kérdés. Először is, a fejlesztők nem egy játékost kértek fel a motion capture technológiával készített animációkhoz, hanem mindjárt tíz kosarast küldtek fel a pályára "elektródákkal" teleaggatva. Ennek köszönhetően a játékosok a programban is minden eddiginél életszerűbben fognak mozogni, és ez már nem csak a labdát vivő vagy az éppen vele szemben védekező játékos esetében lesz igaz.

A játékosokat már az előző részben is könnyen felismerhettük a részletes arckidolgozásnak köszönhetően, a 2004-es részben viszont már nemcsak fejük, hanem lábuk alapján is azonosíthatjuk kedvenceinket. Na nem feltételezzük senkiről, hogy megszámolta Tim Duncan lábszőreinek a számát, hanem arról van szó, hogy az EA Sport legújabb játékában a kosárlabdázók annak a cégnek a cipőjét viselik, mint valódi társaik teszik azt a parketten.

Tovább színesedett a kommentárok mondanivalója is. Igaz, hogy elsősorban a FIFA-sorozatot kritizálták gyakran a játékosok, hogy a riporterek állandóan ugyanazokat a bugyuta mondatokat ismételgetik, de azért az NBA-nek is van hova fejlődnie. Fejlődni persze a továbbiakban is lehet, de a legújabb részben Marv Albert és az egykori edző, Mike Fratello kommentálása mellett követhetjük nyomon az eseményeket. A két szakember nemcsak a játékkal foglalkozik, hanem egyéb érdekességekkel is szolgál, sőt állítólag időnként még össze is szólalkoznak.

Szintén egyre életszerűbb a közönség reagálása is. Elnézést, hogy ismét a FIFA-sorozattal példálózunk, de végtelenül idegesítő volt a korábbi részekben, mikor az Anfield Road közönsége lelkesen ünnepelte, mondjuk, a vendég MU gólját! Nos, szerencsére ilyen elfogadhatatlan elemek már nincsenek az NBA Live 2004-ben, sőt, a közönség igazi hazai publikumként viselkedik: tombolva ünnepli kedvenceit, ha a csapat hirtelen nagy előnyre tesz szert, kifütyülik az ellenfél büntetődobóját, és néma csendben ücsörögnek, ha ég a hazai gárda.

Az irányítás területén egy lényeges és több kisebb változást emelhetünk ki. Eddig a zsákolást az határozta meg, hogy milyen közel állt játékosunk a palánkhoz. Ezentúl ezt mi magunk dönthetjük el, tehát külön gombot kapott a dobás, és külön billentyűt a zsákolás. Ez persze némileg bonyolítja az irányítást, de aki nem akar, az ne zsákoljon, hanem maradjon a jól bevált dobálásnál. A kevésbé szükséges, illetve inkább a profik számára bevezetett lehetőségek közt megtaláljuk a dobás megkezdése utáni labdavisszahúzást, a labdaátdobós-megkerülős cselt, vagy éppen a labda nélküli játékosok irányítását. Igen, ezek újabb és újabb billentyűket jelentenek, de még egyszer megemlítenénk, hogy a siker eléréséhez nem feltétlen kell használni ezen lehetőségeket.

A játék az új mozgások bevezetése mellett azzal is nehezedett, hogy a játékosok sokkal inkább hús-vér testekként viselkednek, mint a korábbi részekben. Az előző NBA játékokban láttunk olyasmit, hogy mondjuk megindultunk a labdával, és a velünk szemben álló védőt képező figura szépen odébb csúszott, mi pedig rohamozhattunk tovább. Ez már a múlté, mivel a 2004-es részben a játékosok tényleg egymásnak ütköznek, vagyis ha belevezetjük a labdát a védőbe, akkor mindkét fickó a földön találja magát, a labda pedig sehol.

Persze ezúttal sem csak a parketten, hanem a zöld asztal mellett is játszhatunk, vagyis nyakunkba vehetjük a csapat menedzselésének gondjait is. Ebbe beletartoznak az eddigi részekből is megismert lehetőségek - játékosok vétele, eladása, szabadügynökök felvétele, stb. -, de immár feltűnik a draft, vagyis az egyetemi bajnokságból érkező játékosok szerződtetésének lehetősége is. Némi üröm az örömben, hogy sajnos meglehetősen kevés információt kapunk a választható játékosokról, így pedig nehéz tehetségeket felfedezni.

Összegzés gyanánt elmondhatjuk, hogy az EA Sportsnak sikerült ismét teljesítenie az elsődleges feladatot, vagyis sikerült az előző évinél jobb játékot készíteni. Igaz ugyan, hogy az irányítás némileg bonyolódott, viszont így azok a játékosok is élvezetesnek találják majd a programot, akik már túlléptek a hagyományos futok, passzolok, dobok szinten.

Rendszerkövetelmény:

RAM128 Mbyte RAM
HDD1.5 GB
VGA32 MB VRAM
DirectX verzióDirectx 9


Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!