Takashi Oshiyama, a Canon digitális üzletágának vezetője a Reutersnek adott interjújában elmondta, hogy cégének 67 éves tapasztalata van a fényképezőgép-gyártásban, míg versenytársaik közül sokan csak néhány éve készítenek kamerákat. Oshiyama szerint jövőre a cég legalább kétszer annyi új digitális fényképezőgéppel jelenik majd meg a piacon, mint 2003-ban, amikor 9 modellt mutattak be. Ez is hozzásegítheti a céget ahhoz, hogy elérje a 25 százalékos piaci részesedést; 2003-ban 20, tavaly 15 százalék volt ez az arány. Becslése szerint 2004-be a Canon legalább 12,5 millió digitális fényképezőgépet ad majd el, ami az idei évre becsült 8,5 milliónál csaknem 50 százalékkal több. Jövő márciusig tartó üzleti évében a Sony eladási célkitűzése 10 millió darab.
Oshiyama hangsúlyozta, mindegy mekkorára nő a piac, tartják a 25 százalékos várakozást: "50 millió kamera esetén ez 12,5 millió Canon-gépet jelent; de elérhető a 25 százalékos részesedés 55 millió eladott digitális fényképezőgép esetén is".
A szakember számításai szerint 2003-ban a japán gyártók 40-44 millió ilyen készüléket adtak el; a tavalyi szám 25 millió volt. Oshiyama adatai nem tartalmazzák azt az 500 ezer digitális tükörreflexes fényképezőgépet, aminek értékesítésére a Canon idén számít. 2003-ban két ilyen készülék jelent meg a piacon, és a EOS Kiss Digital modell - 120 ezer jenes (1117 dollár) árával - nagy sikert hozott. A vállalat éves gyártása 15 millió digitális fényképezőgépre emelkedett, és Japán déli részén felépített, 2005 januárjában belépő új üzem segítségével akár a 20 milliót is elérheti a cég által gyártott digitális fényképezőgépek száma.
A Canon és az ágazat többi vállalata számára Kína válik a legfontosabb piaccá: itt az eladott kamerák száma akár 100 millióra is emelkedhet 2008-ra, amikor Pekingben rendezik az olimpiát. - Nincs Kínához hasonlítható ország: 1,3 milliárd lakos, hét százalékos gazdasági növekedés - hangsúlyozta Oshiyama. A Canon a kompakt digitális fotónyomtatók eladásainak felfutására is számít. Ezek a készülékek USB-kábellel csatlakoznak a fényképezőgépekhez, és számítógép nélkül is lehetővé teszik a képek kinyomtatását. 2003-ban mintegy 300 ezer nyomtatót adnak el, ám 2004-ben 1,2 millió eladására számítanak.