A 8-tól 128 MB-ig terjedő kapacitással rendelkező lapocskák az áramellátás megszűnte után is megőrzik tartalmukat. Az elmúlt években a vásárlók a Sony digitális kameráiban, és MP3 lejátszóiban találkozhattak a rágógumi méretű kártyákkal, amelyeken egyaránt lehet tárolni képet, hangot és szöveget.
A feltörekvő Samsunggal kötött megállapodás kulcsfontosságú mindkét vállalat számára: míg a Sony a Memory Stick technológia széleskörű elterjedését várja, addig a Samsung saját piaci részesedésének növekedésére számít.
A Sony választása nem véletlenül esett a Samsungra, hiszen a cég tavaly a legsikeresebb elektronikai vállalatok egyikévé nőtte ki magát. A Samsung a dotkom szektorban bekövetkezett visszaesés ellenére is meg tudta tartani a piaci pozícióját: a márkák ismertségét mutató Interbrand listán például 22 százalékkal jobb eredményt ért el, mint az azt megelőző évben.
A Samsung sokat nyert a 2000-es Sidney-i olimpiai szponzorálásával is. A rangos sportesemény a cég termékeinek nevét a világ számtalan pontjára vitte el. A Samsung ezzel együtt 280 millió dollárt költött harsogó reklámkampányára, amelynek nem titkolt célja volt, hogy a vállalatot a legnagyobb cégek élmezőnyébe tolja fel.
A gyártó komoly fejlesztéseket végez a mobilkommunikáció terén. Egyes elemzők szerint hónapok kérdése csupán, hogy a Samsung, mint márkanév legalább olyan ismerté váljon, mint a finn Nokia.
Korábban az [origo]-ban: