A felmérés legújabb eredményei szerint leginkább a 16-18 éves lányok és a fiatal nők használnak több "személyiséget" online tevékenységük közben. A felmérés szerint ugyanerre a csoportra jellemző a legtöbb személyes adat közzététele az interneten.
A kutatás vezetője elmondta, hogy az eredmények alátámasztják az utóbbi időszakban tapasztalt trendet, miszerint a korábban inkább csak szórakozásra és időtöltésre használt világháló egyre inkább mindennapi információforrássá válik. Ugyanakkor kiderült, hogy jelenleg a neten töltött idő kisebb hányadát teszi ki az online vásárlás, mint egy évvel ezelőtt. A csekély csökkenést a gazdasági lelassulás és az egyre szaporodó biztonsággal kapcsolatos aggodalmak okozhatják. A válaszolók 94,5 százaléka szerint pénzügyi és személyes információik illetéktelen kezekbe kerülhetnek egy-egy tranzakció során.
A felmérés szerint az internet több helyen csökkentette a televízió dominanciáját: a világhálót rendszeresen használók átlagosan 4,5 óraával kevesebbet ültek a tévé előtt kevésbé online társaiknál.Ű
Az internet-használók többsége (62%) állítja, hogy a technológia fejlődés "jobbá tette világunkat".
[origo]