E-közbeszerzés a neten - csak áprilistól

Vágólapra másolva!
Vágólapra másolva!

A közbeszerzési portálra nem jelszóval és azonosítóval, hanem a személyes digitális aláírással lehet bejelentkezni. A Magyar Posta hét regionális központjában oktatják a közszféra alkalmazottjait a rendszer használatára. Négy feladatkör tudnivalóit kell elsajátítani: a beszerző, a termékszakértő, az ellenjegyző és a kötelezettségvállaló ismereteit. Egy-egy intézmény akkor csatlakozhat a rendszerhez, ha mind a négy pozícióban rendelkezik egy vizsgázott munkatárssal.

A portál biztonságos működésének feltétele az elektronikus aláírás használata, amelyet jelenleg a NetLock Rt. biztosít. Ez a társaság volt az első hazai elektronikusaláírás-hitelesítő, és már rendelkezik külföldi minősítésekkel is. Ha a Belügyminisztérium megkapja a közszolgálati szféra digitálisaláírás-hitelesítőjének szerepét, akkor fél év alatt munkába állhat a kormányzati e-szignó-hitelesítő központ is. A beruházás értéke elérheti akár az egymilliárd forintot is.

Az EKR használatának előnye, hogy átláthatóbb, gyorsabb és olcsóbb lesz a beszerzési folyamat. Alacsonyabbak a beszerzési árak, hatékony a szállítókkal való kapcsolattartás. Végül a közbeszerzési portálhoz a közbeszerzésre nem kötelezettek is társulhatnak, részt vehetnek fordított árveréseken és különböző tendereken, valamint vásárolhatnak katalógusból is. A www.ekr.hu a tervek szerint április elején válik elérhetővé az interneten.

Az elektronikus közbeszerzési rendszerhez a hardver eszközöket a Compaq Computer Magyarország, míg a szoftvereket az Oracle Magyarország szállította. A Magyar Posta eddig 1,8 milliárd forintot költött a rendszer infrastruktúrájának kiépítésére.

Korábban:

Bemutatták az elektronikus közbeszerzési rendszert


Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!