A Napstert üzemeltető Roxio cég hétfőn bejelentette, hogy november közepétől 14 ezer amerikai üzletben kezdi meg egy olyan, az előre fizető mobil-előfizetések feltöltéséhez használatoshoz hasonló kártyák árusítását, amellyel a felhasználók a szerdán induló online zeneboltban vásárolhatnak majd zenéket.
A Napster-kártya 14,85 dolláros áron lesz megvásárolható, s a felhasználók rajta lévő fedőréteg lekaparása után leolvasható azonosító számmal léphetnek majd be az internetes zeneboltba, ahonnan az előbb említett összeg ellenében 15 zeneszámot tölthetnek le. Az online zenevásárlást biztosító prepaid kártyával a szolgáltatás üzemeltetői elsősorban a tinédzsereket kívánják megcélozni, akik még tipikusan nem rendelkeznek saját hitelkártyával.
Mint ismeretes, a Napster a legelső internetes zenefájl-cserélő szolgáltatás volt, melyet még 1999-ben álmodott meg egy 19 éves amerikai egyetemista, Shawn Fanning. Az ingyenes MP3-ak lelőhelye hatalmas népszerűségre tett szert, ám 2001-ben működése beszüntetésére kényszerült, miután szerzői jogsértés miatt a hanglemezipar több pert is indított ellene. A Napster 2002 nyarán csődeljárást kért maga ellen, majd a márkanevet a CD-író és multimédiás szoftvereiről ismert Roxio cég vásárolta meg, aki október 29-én Napster 2.0 néven legális online zeneboltként indítja újra a legendás szolgáltatást.