Túl sokan biztos nem hallottak még az Eugen Systems fejlesztőgárdájáról, mely Franciaországban ütötte fel székhelyét. A céget két testvér alapította, és jelenleg is ők vállalják magukra a munkák nagy részét. Az európai piacon már felbukkant egy-két próbálkozásuk, de az igazi áttörést a következő év hozhatja meg, mikor is megjelenik az Act of War című stratégiai próbálkozásuk. A játéknak már gazdája is akadt: az Eugen nem mással, mint a meglehetősen komoly kapacitással rendelkező Atarival írt alá kiadói szerződést.
A program a közeli jövőbe invitál majd bennünket, mikor a világ minden korábbinál mélyebb gazdasági, társadalmi és katonai válságban van. Néhány olajipari óriás megérezve a kőolaj készleteinek vészes apadását, megpróbálja a sarokba szorítani az iparágtól függő kisebb cégeket. Ezt az áldozatként kiszemeltek nem hagyják, ami hatalmas gazdasági csatározáshoz vezet, melynek természetesen ezúttal is a polgárság issza meg a levét. A problémákat tovább fokozza, hogy ez a kereskedelmi háború minden korábbinál nagyobb mértékű terrorizmust hív életre, ami ellen a játékos által vezetett erők veszik fel a versenyt.
A szóban forgó erő kifejezetten a terror megakadályozására jött létre, és a Task Force Talon nevet viseli. Felszerelései között találunk saját, különleges fejlesztéseket, de az Egyesült Államok hadseregében rendszeresített, és onnan kölcsön vett fegyvereket, járműveket is. Mivel a kiválasztott időpont a közeljövő, a fejlesztők bátran kiagyalhattak olyan hadászati eszközöket is, melyekkel egyelőre még nem találkozhatnak a katonák.
A terrorizmus elleni küzdelem a valóságban is érinti a világ szinte valamennyi országát, és ennek megfelelően a játékban is számos helyszínen folynak a harcok. A változatos küldetések sokán eljutunk Egyiptomba, Oroszországba, Londonba, San Franciscóba, vagy éppen Washingtonba. Az említett városok nem csupán fiktív ötletek alapján épülnek fel, hanem megtalálhatóan az olyan jellegzetes épületek, mint a Big Ben, a Golden Gate, vagy a Fehér Ház épülete.
Mindezek a helyszínek rendkívül részletesen kidolgozva tűnnek fel előttünk, köszönhetően az egyedi fejlesztésű grafikus motornak. A városok, valamint az egyéb harcterek fotórealisztikusak, és az épületek elemei is stimmelnek, kis túlzással az utolsó tégláig. Ez utóbbi egyébként annyira nem meglepő, mivel az Eugent alapító testvére egyike "másodállásban" építészmérnökként keresi a kenyerét. A részletesség természetesen az egységekre is vonatkozik, és ha minden igaz, még egy olyan gépen is tisztességesen elfut majd a játék, melyért nem kell vagyonokat kiadnunk.
Mint a valós terrorellenes harcokban, nagyon fontos szerepet kapnak ezek a remekül kidolgozott épületek. Egyfelől minden egyes házat teljes mértékben elpusztíthatunk, akár az alapig lerombolva az építményeket. Emellett a katonáinkat is elrejthetjük az egyes építmények emeletein, vagy akár a tetején, minek következtében az "elszállásolt" obsitosok védve vannak az ellenségtől, és még a terepet is sokkal jobban belátják.
Nemrég jelent meg egy stratégiai játék, a Perimeter, melyben tényleg lélegzetelállító grafikával találkozhattunk, de maximális beállításokkal egy csúcsgépen is szaggatott a játék. Remélhetőleg az Act of War sem annyira gépigényes, sem annyira bonyolult nem lesz, mint az emlegetett Perimeter, és azoknak is kellemes szórakozást jelent, akik a klasszikus, egyszerű stratégiákat kedvelik.