A programozási technológiák fejlődésével a fejlesztők feladatköre már nem annyira a gépközeli nyelveken készült programsorok sorjázása, hanem a különféle, a játékok alatt dolgozó motorok értelmezése, valamint adaptálása. Manapság egy sikeres motorért, mint mondjuk a Valve Source engeine-je, komolyabb összegeket is kiadnak, mint egy közepesen sikeres játékért. Ilyen motor az említett mellett például a GarageGames üdvöskéje, a Torque Game Engine is, mely DTS fájljainak megértése nem egyszerű feladat a programozók számára. A játékteremtő mágusok számára azonban nagy segítség lehet a jövőben azon eszköz, melyet a minap jelentetett meg a Garage Torque ShowTool Pro címen. Ez a "találmány" egyaránt nagy segítséget jelent a modellezőknek, animátoroknak, vagy a textúrákért felelős szakembereknek is, mivel nem kell megvárniuk, hogy a Torque motoros játék betöltse munkáikat, rengeteg időt spórolva meg a fejlesztésből.