A számítógépes játékok történelmén végigtekintve levonhatjuk a következtetést, hogy akadtak műfajok, melyek egy darabig nagyon népszerűnek bizonyultak, de aztán vagy a technikai újdonságok, vagy a játékosok összetételének megváltozása miatt kegyvesztetté váltak. A valós idejű stratégiai programok azonban azt a halmazt képezik, mely elemei végig a legkedveltebb műfajok közé tartoztak, egészen a Dűne 2 és a Warcraft megjelenése óta. Napjainkban szintén jelennek meg színvonalas produkciók ebben a kategóriában, melyek közé remélhetőleg a hamarosan elkészülő Will of Steel is tartozik majd.
A program szakít a legtöbb valós idejű stratégiában felvázolt hagyománnyal, és nem egy fantasy, vagy sci-fi világot tár fel előttünk, de még nem is a valós történelem múltjából merít ötletet. Az időpont, mikor a bemutatott háborúk zajlanak azok a kilencvenes évek, mikor megannyi helyi háború árnyékolta be a hőn áhított világbékét. A főszereplő egy ifjú tengerészgyalogos parancsnok, a játék névadója, William Steel, aki apja, Thomas Steel tábornok nyomdokaiba lépve vezetheti győzelemre az amerikai hadsereget olyan országokban, mint Irak vagy a polgárháború sújtotta Afganisztán.
Az első küldetésekben a valós idejű stratégiák íratlan szabályainak megfelelően vezethetjük a hadjáratokat, habár a ma bevett tendenciának megfelelően ne számítsunk tetszőleges mennyiségben építhető unitokra. Ha sikeresen teljesítjük az egyes missziókat, akkor Steel parancsnokot előléptethetik, illetve kitüntetésekkel is jutalmazhatják. Ezek egyfelől azért fontosak, mert több és hatékonyabb egységeket vihetünk magunkkal a háborúkba, másfelől pedig különleges harci segítségeket vehetünk igénybe.
Milyen harci segítségekről is van szó konkrétan? Ezek egyike például a légi szállítás lehetősége, aminek köszönhetően gyorsan szállíthatunk egy adott pontra nagyobb mennyiségű egységet. A légi szállítás során a katonák és a hadfelszerelés nagyobb biztonságban van, nem is említve a sivatagon való átkelés viszontagságainak kiküszöbölését. Szintén a levegőből érkezve kaphatunk erősítéseket, ami jól jöhet, hiszen korlátozott mennyiségű egységet vethetünk be egy harcban. Komoly segítséget jelent mindezek mellett a műholdas megfigyelés, amivel elkerülhetjük a felderítőnek kijelölt katonák esetleges elvesztését.
A katonai segítségek másik csoportját képezik az ellenfélre mért közvetlen csapások, valamint a különleges kommandósok igénylése. A csapások közül leghamarabb a tüzérségi támogatást kapjuk meg, ami egyfelől hasznos az ellenséges bázisok lerombolására, másfelől a zárótűzben katonáik is könnyebben közelíthetik meg az ellenséges vonalakat. Ennek egy fejlesztette formája a nagy hatótávolságú rakétákkal való tüzelés - rakétakilövőket egyfelől nem kell megvédelmezni, a rakéták pedig még nagyobb rombolást is végrehajtanak, mint a hagyományos tüzérségi lövedékek. A legnagyobb pusztítást azonban a légi csapásokkal érhetjük el, amit egyaránt kérhetünk az ellenség erői ellen, vagy saját előrevonulásunk biztosítására.
A program különlegessége a hanggal történő irányítás, ami a fejlesztők ígérete szerint elég magas szinten működik majd, hogy segítse, és ne bosszantsa a játékosokat. A hangvezérléssel gyakorlatilag bármilyen parancsot kiadhatunk, egészen a korábban felsorolt segítségek "megrendelésétől" az egységek mozgatásán át a kívánt formációk meghatározásáig. A fejlesztők reményei szerint ez a módszer megkönnyíti a gyakorlatlanabb játékosok ismerkedését a programmal, és megadja azt a hangulatot, hogy a játékos valóban egy katonai ütközetet irányít. Azért ne dobjuk ki az egeret és a billentyűzetet sem, hisz a leghatékonyabban úgy működhetünk, ha a hangvezérlést kombináljuk a hagyományos irányítási eljárásokkal.
A grafikusok a több készítőhöz hasonlóan alaposan kitettek magukért. Mind a környező táj, mind az egységek és az épületek pontos másai a térségnek, illetve az ott felvonultatott katonai technikának. Az éjjelek és a nappalok folyamatosan váltogatják egymást, az időnként viharossá fokozódó szél pedig felkavarja a sivatag homokját, ami komolyan befolyásolja a látótávolságot, csökkentve például a tüzérség hatékonyságát.
Van elég színvonalas stratégiai játék a piacon, de az elmúlt évek azt bizonyították, hogy a nagyközönség a piac telítettsége ellenére is vevő az ebbe a műfajba sorolható munkákra. Az előzetesen információk alapján a Will of Steel elég érdekesnek tűnik ahhoz, hogy felkeltse minden, a stratégiákért rajongó játékos figyelmét.