A Kaiser Family Foundation alapítvány kétezer amerikai általános- és középiskolás diákot kérdezett ki mindennapjairól a tanulmány elkészítése céljából azt vizsgálva, a helyi fiatalok mennyi időt töltenek a televíziók és a komputer előtt. A megkérdezett iskolások fele úgy nyilatkozott, szüleik egyáltalán nem szólnak bele, mikor és mennyi ideig néznek tévét, s ugyanennyien rendelkeznek saját videóval vagy DVD-lejátszóval. A diákok 68 százalékuk hálószobájában is található tévé, 31 százalék esetében pedig személyi számítógép - adta hírül a Reuters.
A tanulmány szerint televíziónézésben a 8-10 éves gyerekek állnak az élen, ők naponta több mint négy órát töltenek a képernyő előtt, míg a teljes vizsgált korcsoport átlaga 3 óra 51 perc lett. A legtöbbet tévéző diákok egyébként azok közül a gyerekek közül kerülnek ki, akiknek szüleik is számottevő időt töltenek el tévéadások, filmek nézésével. A gyermekek jelentős része (26 százalék) egyszerre több médiumot is nyomon követ, azaz például számítógépének használata közben nézi a tévét. Bár felmérés eredményeiből az is kiderül, a videojátékokat gyakran használó diákok osztályzatai általában gyengébbek az ezekkel kevesebbet játszó társaiknál.
Ugyanakkor a számítógépes játékok iránt rajongó fiatalok több időt töltenek olvasással, mint azok, akik csak ritkán választják a kikapcsolódás ezen formáját. Négyből három amerikai diák szokott naponta olvasni, ezen tevékenységgel átlagosan napi háromnegyed órát töltenek el a gyerekek. Össszességében a 8 ás 18 év közötti korú amerikai gyerekek egy átlagos héten hat és fél órát töltenek televíziónézéssel, videojátékok vagy a PC használatával, illetve zenehallgatással, míg testmozgásra csupán egy órát, a házi feladat elkészítésére 50 percet, házimunkára fél órát szánnak, szüleikkel pedig átlagosan napi két órát töltenek.