A Nielsen/Netratings piackutató cég pénteken publikált felmérése szerint az otthoni interneteléréssel rendelkező amerikai felhasználók idén februárban átlagosan huszonötször kapcsolódtak a világhálóra, s az előző évhez képest egy kicsivel kevesebb időt, átlagosan 13 óra 44 percet töltöttek el annak használatával. Ez az időtartam 2 százalékkal rövidebb a 2004 februárjában regisztrált átlagoknál.
Az ázsiaiak érdeklődőbbek
Ezzel szemben a hongkongi felhasználók körében az elmúlt egy évben jelentősen 25 százalékkal növekedett a nethasználat mértéke: az országban egy átlagos internetező havonta harmincszor csatlakozik a hálózatra, s átlagosan 21 óra 55 percet tölt a világhálón történő barangolással, amellyel Hongkong az első helyen áll a Nielsen/Netratings által vizsgált 12 észak- és dél-amerikai, európai és ázsiai ország között.
A társaság statisztikái szerint más vizsgált országokban - így Brazíliában, Németországban, Spanyolországban, Svájcban, Svédországban és az Egyesült Királyságban - minimális éves szintű növekedést tapasztaltak az internethasználatban. Az európai országok közül Franciaországban és Olaszországban - 19 és 12 százalékkal - növekedett jelentősen a nethasználat ideje, de számottevő gyarapodást tapasztaltak Ausztráliában és Japánban is. Egy francia átlagfelhasználó körülbelül havi 14,5 órát, egy olasz pedig közel 15 órát tölt az interneten.
Itthon is csökkent az érdeklődés
A hazai internetezési szokásokról szóló adatsorokat a Nemzeti Hírközlési Hatóság állít össze. Eszerint (2004 második negyedévében) a modemes internetezők hívásonként átlagosan 15 percet töltenek a világhálón. A hívások egyharmada internet-irányú, tehát a vezetékes telefónia meghatározó eleme az internet-használat. Ugyanakkor a tavaly év közepén zárult vizsgálat kimutatta azt is: az internethívások aránya hazánkban is mintegy két százalékkal csökkent.