A Nielsen/NetRatings kutatása szerint a magas jövedelemmel rendelkező férfi internetezők körében a legnépszerűbb webhelyek közé a Fidelity Investments, a Sabre Travel Network, a CBS MarketWatch, a United Airlines, valamint az American Airlines oldalai tartoznak, a tehetősebb női szörfölők legkedveltebb webhelyeinek sorában pedig az AOL Travel, a Moviefone, az AOL Living, az Expedia, valamint az AOL Entertainment említhető. A felmérésből tehát arra is fény derült, hogy az utazással foglalkozó webhelyeket mindkét nem vagyonos képviselői előszeretettel látogatják - írja az Információs Társadalom es Trendkutató Központ Infinit hírlevele.
- A kiemelkedő jövedelemmel rendelkező felhasználók számának növekedése, valamint az, hogy ez a csoport tölti a legtöbb időt a hálón és látogatja a legtöbb weboldalt, a marketingszakemberek számára is kitűnő lehetőséget jelent - emelte ki Heather Dougherty, a Nielsen/NetRatings elemzője.
A Nielsen felmérésének eredményei összecsengenek a Jupiter Research nemrégiben végzett kutatásával is, amely arra a következtetésre jutott, hogy az internetet használó legaktívabb demográfiai csoportot a fiatal, tehetősebb felhasználók alkotják. A Jupiter szerint a 25 és 34 év közötti, illetve az évi 75 ezer dollárnál magasabb jövedelemmel rendelkező háztartásokban élők esetében a legmagasabb a széles sávú összeköttetések száma, és az online tevékenységek legszélesebb skálája is erre a csoportra jellemző.A Jupiter szerint a felső jövedelmi kategóriába tartozó internetezők 74 százaléka férfi, a teljes online népességen belül azonban csak 49 százalék az arányuk. Míg a tehetősebbek 55 százaléka rendelkezik széles sávú eléréssel, addig az összes felhasználót tekintve csak 33 százalék a nagysebességű kapcsolattal bírók részesedése. A vizsgált demográfiai csoport tagjainak 84 százaléka "szuper internetes veteránnak" számít, ami legalább öt év, internethasználat terén szerzett tapasztalatot jelent. A teljes amerikai internethasználói populáción belül 51 százalék az említett veteránok aránya.
A fiatal, tehetős réteg képviselőinek többségét elégedettséggel tölti el a hozzáférés lehetősége. Míg 65 százalékuk úgy látja, az internet nagy segítséget nyújt számukra a mindennapi életben, addig a teljes online népességnek csak a 43 százaléka vélekedik hasonlóképpen.