Sokan emlékezhetnek a Pac Manre, a nyolcvanas évek PC-s korszakának egyik alapvetőnek számító játékprogramjára. Az akkoriban kötelező, később pedig újabb és újabb inkarnációkban megjelenő játék legfrissebb feldolgozása kilép a monitor kétdimenziós világából. A New York University (NYU) diákjai egy élő játék keretében a város utcáira alkalmazták a klasszikus darab szabályait: Manhattan városrész utcáin és terein az eredeti Pac Man felépítése szerint a résztvevők a "pontzabáló" menekülő - aki nem más, mint Pac Man - és a reá vadászó négy szellemre oszlanak. A Pacmanhattan célja hasonlóan jól ismert: az eredetire hajazó jelmezbe öltözött Pac Mannek az adott térképet kell teljes egészében bejárnia, a szintén kosztümben játszó üldözőknek pedig ezt kell megakadályozniuk.
Az élő Pac Man játék irányítását ötfős stáb végzi: a játék valamennyi részvevőjére jut egy-egy operátor, akik egy központi irányítóhelységből segítik a játékosok munkáját és szervezik a játékot. Pac Man és a négy szellem mobiltelefonon folyamatosan kapcsolatban állnak segítőikkel: a játékosok a "térkép" minden elágazásában jelentik helyzetüket és irányukat az irányítójuknak, akik ezt egy szoftver segítségével megosztják a többi irányítóval. Így minden játékos végig tisztában van a többiek adott helyzetével, és ennek alapján dönthet haladási irányáról.
Manhattan térképe Pac Man-stílusban |