A tavalyi évben az online kiskereskedelemben hagyományosan erős, főleg a férfiak körében népszerű termékcsoportok (ilyenek a szoftver, a hardver és a mobiltelefonok, illetve tartozékok) eladásai kevésbé erősödtek, ezzel szemben az elsősorban a női vásárlók számára érdekes árucikkek (például kozmetikumok, illatszerek és lakásfelszerelések) népszerűsége nőtt - állítja a Forrester Reserach amerikai piackutató társaság. A cég felmérése szerint a tavalyi évben 58 százalékkal több illatszer és kozmetikum, valamint 33 százalékkal több lakásfelszerelés fogyott az internetes piactereken, mint 2003-ban. Ezzel szemben például a számítógépes részegységek és szoftverek forgalma csupán 13 százalékkal emelkedett, míg a teljes online kiskereskedelmi piac 24 százalékkal bővült.
Érdekesség, hogy korábban inkább csak a férfiak számítottak törzsvásárlónak a hálón. A trend visszájára fordulása annak köszönhető, hogy a hölgyek ugyan lassabban, de "rászoktak" az internetezésre, s mára utolérték a férfiakat nethasználat terén - véli a Forrester. A rendszeres online vásárlók demográfiájának átalakulását gyorsítja az is, hogy az üzletek - felismerve a folyamatot -, kifejezetten női vevőknek szánt részlegeket alakítanak ki: ilyen újítás az Amazonon az ételkülönlegességek és az esküvő termékkategória.