Ernest Adams, a Nemzetközi Játékfejlesztők Szövetségének (International Game Developers' Association) elnöke szerint bár napjainkban főleg a férfi felhasználók körében népszerűek a különböző játékszoftverek, hamarosan a nők körében is hasonló népszerűségnek örvendenek majd a virtuális kikapcsolódást biztosító alkalmazások. A szakértő egy skóciai szakkonferencián fog részletesen beszámolni prognózisairól - írja a BBC online kiadása.
Adams úgy véli, a paradigmaváltáshoz arra is szükség van, hogy a mostaninál jóval több nők számára is érdekes játékszoftver készüljön, emellett több női fejlesztő működjön közre ezek létrehozásában. A női játékosok körében vélhetően nem a kaszabolós akciójátékok lesznek népszerűek, s szintén kevés sikerre számíthatnak az időrabló stratégiai játékok is: a hölgyek olyan programokkal játszanának, amelyek használata nem igényel túl sok gyakorlást - véli Adams.
Nőies játékok kellenek
A szakember úgy véli, mivel a nők általában szociálisabbak a férfiaknál, valószínű, hogy a többjátékos programok jóval vonzóbbak számukra, mint azok, amelyeket csupán egyedül küzhetnek meg a komputerrel. Adams egyébként arra számít, hogy az ún. massive-multiplayer játékok (olyan játékrogramok, amelyek világában egyszerre többezer felhasználó is barangolhat, kommunikálhat) felhasználói közt túlsúlyba fognak kerülni a hölgyek, ha számukra is érdekes programok is piacra kerülnek.A BBC beszámolója szerint az online is játszható, "uniszexnek" tekinthető Sims játéksorozat egyes epizódjait egyforma arányban vásárolják nők és férfiak.
Dél-Korea: élen a női játékosok
Adams szerint a nők olyan jelentős piacot jelentenek a videojáték-iparág számára, hogy semmiképp sem lehet figyelmen kívül hagyni sajátos igényeiket. Ezt támasztja alá a US Entertainment Software Association statisztikái szerint az Egyesült Államokban napjainkban több nő üti el időnként az idejét különböző videojátékokkal, mint ahány tinédzser korú felhasználó, bár ebben a számban a különböző weboldalakba ágyazott, egyszerűbb programok is benne foglaltatnak.
A brit ELSPA (Entertainment and Leisure Publishers Association) felmérése szerint Dél-Koreában a női játékosok 19 százalékos fölényben vannak hímnemű társaikkal szemben. Ezzel szemben az Egyesült Államokban a játékosok 39 százalékát, az Egyesült Királyságban pedig mintegy negyedét teszik ki a hölgyek. Egy átlagos nőnemű brit videojátékos egyébként 30 és 35 év közötti, s durván heti hét órát tölt játékszoftverek használatával - derül ki az ELSPA felméréséből.