Az NRC piackutató cég ezer hazai internethasználó bevonásával készült felmérésében azt vizsgálta, mennyire tartják hozzáértőnek magukat a felhasználók a világháló használatában. A magyar felhasználók leginkább az e-mailezésben és az információk világhálón való felkutatásában profik - legalábbis saját bevallásuk szerint. Közepesnél jobb eredményt csak a szoftverek letöltésében regisztráltak, bár ebben a tevékenységben nagy különbség mutatkozott a férfi és női felhasználók ismeretei közt.
A magyar internetezők ma még nem tájékozottak az internetes telefonálásban, a VoIP technológia a válaszadók 44 százaléka számára teljesen ismeretlen terület volt. Ezek mellett a világhálót hazánkból böngészők nem teljesítenének jól egy saját weblap építéséből álló vizsgán sem, képességeiket ötös skálán ugyanis 1,9 pontra értékelték.
Bár az önértékelés nem a legobjektívebb adatgyűjtési módszer, az életkor emelkedésével csökkenő átlagosztályzatok arra engednek következtetni, hogy a fiatalabb internetezők hozzáértése némileg magasabb, mint az idősebbeké - különösen az 50 év felettiek ismeretei maradnak el az átlagtól. Egyedül az online vásárlás olyan terület, melyen nem a legfiatalabb, 18-29 éves korosztály érte le a legjobb eredményt. Itt a harmincas éveikben járó internetezők a legrutinosabbak, egyedül ők értékelték saját ismereteiket közepesnél valamivel jobbnak.
Bár a magyar nyelvű honlapok szinte minden területet feldolgoznak, nem vitás, hogy az angol nyelv ismerete lényegesen kitágítja az internetező lehetőségeit a világhálón. Annak ellenére, hogy a teljes népességhez képest az internetezők között több fiatal és magasabb iskolai végzettséggel rendelkező személy található, az angol nyelv ismeretének hiánya még ebben a körben is gondokat okoz. A válaszadók közel fele elégtelennek vagy gyengének ítélte képességeit angol nyelvű honlapok tartalmának megértéséből, míg jónak vagy kiválónak csak a megkérdezett internetezők 30 százaléka osztályozta ebbéli képességeit.