A Reuters híradása szerint néhány amerikai vásárló egy kaliforniai bíróságon a múlt szerdán indított keresetet az Apple ellen. Mint ismeretes, a gyártó még szeptember elején dobta piacra az iPod zenelejátszó vékony, flashmemóriát használó változatát, a Nanót. Nem sokkal az eszköz megjelenését követően számos panasz érkezett az Apple-höz, sok vásárló ugyanis azt tapasztalta, hogy a miniatűr mp3-lejátszó kijelzője minden magyarázat nélkül megkarcolódik és tönkremegy.
Mint később kiderült, a hibajelenség nem az összes eladott iPod Nanót, csupán egy hibás szériát érintett, s az Apple később fel is ajánlotta, hogy a sérült lejátszókat ingyenesen kicseréli egy jóra. A felperesek azonban úgy vélik, a gyártó tudatában volt a Nanóval kapcsolatos problémáknak, s a hibás példányokat szándékosan dobta piacra, hogy tartani tudja a kitűzött piaci bemutató időpontját.
A panaszos vásárlók úgy vélik, az Apple megsértette a helyi fogyasztóvédelmi törvényeket, s a hibás lejátszók árusításával megkárosította a vevőket, mivel a karcos képernyőjú iPod Nanók visszajuttatásának költségét a vásárlókra hárította. Az felperes amerikai felhasználók jogi úton azt kívánják elérni, hogy az Apple fizesse vissza nekik a postaköltséget, valamint az eszköz árát. A társaság korábbi bejelentése szerint a kijelzők sérülékenysége a szeptemberben a boltok készletein lévő lejátszók kevesebb mint egytized százalékát érintette.