Mátrai Gábor, a társaság kormányzati kapcsolati igazgatója hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón elmondta: a vállalat egy évvel ezelőtt alakította ki a triple play szolgáltatását, aminek lényege, hogy az előfizetők ugyanazon cégnél fizethetnek elő az internetre, a kábeltelevízióra és a telefonra. Ezt a szolgáltatást ma 15 ezren veszik igénybe, s az új előfizetők 60 százaléka már eleve a triple play-t választja.
A kábeles szolgáltatások jövőjéről elhangzott: a cél az, hogy az előfizetők bármikor és bárhol elérhessék a legkülönfélébb, azaz a hang-, az adat- és a hangszolgáltatásokat. Mátrai Gábor közölte: az UPC Magyarország tervei között egyebek mellett szerepel, hogy felvásárolnak más kábeles cégeket, nemcsak a saját, hanem más cégek hálózatán is szolgáltatnak, illetve belépnek a mobilpiacra. Ez utóbbi kapcsán az igazgató elképzelhetőnek tartotta, hogy egy már piacon lévő mobilcéggel szövetkeznek, illetve azt is, hogy más, vezeték nélküli technológia segítségével nyújtanak szolgáltatást.
Jön a digitális kábeltévé
Mátrai Gábor elmondta azt is, hogy 2006-ban megkezdik a kábeltelevíziós szolgáltatás digitalizálását, növelik az internetezés biztonságát, s a tervek szerint több városban is kialakítanak vezeték nélküli internetes pontokat, úgynevezett hotspotokat. Hozzátette: a januártól esedékes áfa-csökkentést érvényesítik az áraikban, azaz alacsonyabb díjakat számolnak fel.
A sajtótájékoztatón Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter kifejtette: a médiatörvény egyharmados korlátozásának várható alkotmánybírósági eltörlése, illetve alkotmányellenesnek való minősítése kedvezően hat a kábelpiac további konszolidációjára, illetve elősegíti az új digitális szolgáltatások elterjedését. A jelenlegi szabályozás szerint egy kábelszolgáltató cég legfeljebb az ország egyharmadán nyújthat szolgáltatást.
A miniszter aláhúzta: a médiatörvény az analóg szolgáltatások szabályozására épül, a jövő azonban a digitális szolgáltatásoké, s ezért technológia- és tartalom semleges szabályozásra van szükség. A miniszter úgy vélte, hogy amelyik területen verseny van, ott javul a szolgáltatások minősége, s az árak is csökkennek.