A Microsoft negyedik alkalommal hirdeti meg Imagine Cup elnevezésű nemzetközi versenyét, melynek a szervezők által deklarált célja, hogy segítsen a diákoknak ötleteik kifejlesztésében, alkalmat teremtsen tudásuk megmérettetésére, és megmutassa számukra a számítástechnika és a technológia segítségével elérhető lehetőségek széles spektrumát. A 2006-os Imagine Cup-ra összesen hat - egy offline és öt online - kategóriában nevezhetnek főiskolai és egyetemi hallhatók, a legjobbak pedig eljuthatnak Indiába, az Imagine Cup 2006 döntőjére.
Programozás és művészet
Az Imagine Cup első és legfontosabb kategóriája a szoftverfejlesztés, amelynek vannak kötelező és szabadon választott elemei. A versenyzőknek minden évben egy .NET-es alkalmazást kell elkészíteniük és részletesen bemutatniuk, amihez kiadott segédanyagok formájában és a Microsoft oktatási portáljának fórumain segítséget is kapnak. A második, algoritmus-kategóriában a versenyzőknek különböző problémák megoldásához kell megtervezni a legmegfelelőbb programot és optimalizálni annak működését, az információs technológia (IT) versenyben pedig rendszergazdai feladatokat kell megoldaniuk.
A kreatív és művészi hajlamokkal rendelkező indulók a rövidfilm-kategóriában nevezhetnek, ahol a verseny témáját kell bemutatniuk. A mesterséges intelligencia programozásával foglalkozó versenyzők a Project Hoshimi nevű kategóriában indulhatnak, ahol önállóan gondolkodó virtuális figurákat kell megalkotniuk, az utolsó, grafikai tervezés kategóriában pedig a legjobb felhasználói felületek, koncepciók és azok megvalósításai versenyeznek egymással.
Tavaly magyar döntős is volt
A 2003-ban indult Imagine Cup a 2005-ös évre a világ egyik legnagyobb, diákoknak szóló technológiai versenyévé nőtte ki magát. A megmérettetésen összesen 92 ország közel 17 000 diákja vett részt. A 2005-ös Imagine Cup sikereket hozott a magyar versenyzők számára, ugyanis Csóka Endre, az ELTE másodéves hallgatója Európából egyedüliként, a második legmagasabb pontszámmal jutott be az algoritmus verseny Japánban rendezett döntőjére.
A részletes szabályokat és nevezési feltételeket a verseny magyar weboldalán lehet megtekinteni, az egyes kategóriák eltérő nevezési határidejéről pedig a vetélkedő angol nyelvű nemzetközi honlapján lehet bővebb információkat találni. A szoftverfejlesztés kategória magyar fordulójának jelentkezési határideje 2006. január 31., a hazai versengésre pedig februárban és márciusban kerülhet sor a felsőoktatási intézményekben.