Az ausztrál internetszolgáltatókra vonatkozó, július közepétől hatályba lépő jogszabályok szerint a vállalatoknak kötelezően védelmet kell biztosítaniuk ügyfeleik számára az internetes levélszeméttel szemben.
Az új, július 16-tól hatályos jogszabályok az országban jelenleg működő 689 internetszolgáltatón kívül minden olyan társaságra vonatkoznak, amely e-mailszolgáltatást üzemeltet, így például a Microsoft által működtetett Hotmailre is. Az új jogszabályokban a szolgáltatóknak azt is előírják, hogy ügyfeleik számára tájékoztatást is kell biztosítaniuk a kéretlen levelek elleni védekezés lehetőségeiről.
Emellett a szabályok iránymutatást tartalmaznak arra vonatkozólag, hogy miként lehet megakadályozni azt, hogy spammerek programok segítségével tömegesen regisztráljanak a kéretlen levelek küldésére alkamas, ingyenes postafiókokat. A jogszabály még arra is kitér, miként tudják az internetszolgáltatók saját hálózatukból kiszűrni azokat az ügyfeleket, melyek nem megfelelően védett, vagy beállított számítógépeit használják illetéktelenek spam szétküldésére. Emellett az új szabályok azt is előírják, hogy a társaságoknak elfogadható limitek közé kell szorítaniuk az egy ügyfél által naponta elküldhető levelek számát. Az Ausztráliában jelenleg hatályos törvények értelmében a spamek küldőit akár 1 millió ausztrál dolláros, azaz 155 millió forintnak megfelelő pénzbüntetéssel is sújthatják. Az interneten érkező kéretlen levelek világszerte nagy problémát jelentenek, iparági szakértők szerint a világhálón elküldött elektronikus levelek 70 százaléka spam.