A Microsoft alapítója erről a davosi Világgazdasági Fórumon beszélt. Gates úgy véli, a széles sávú internet és a YouTube-hoz hasonló videomegosztó oldalak egyre nagyobb népszerűségének hatására a fiatalabb felhasználók már manapság is kevesebb időt töltenek a tévé előtt.
Nem kell többé alkalmazkodni
A svájci gazdasági fórumon Bill Gates elmondta, az elkövetkezendő évek folyamán egyre több felhasználót csábít majd át a hagyományos tévétől az online videó. Ez utóbbi esetén nem kell alkalmazkodni a csatornák fix programjához, a műsorokat bármikor meg lehet tekinteni, s nem szakítják félbe reklámok sem.
Gates vélekedése szerint az internetes műsorszórás előnye különösen érzékelhető lesz olyan események közvetítése esetében, mint egy választás, vagy például az olimpiai játékok, melyek során bármikor át lehet majd váltani a kívánt kerület eredményeire, vagy egy alternatív kameraállásra - ilyen szolgáltatásokat a sima tévé nem nyújt. A Microsoft vezetője a fórumon úgy fogalmazott, "öt év múlva már mosolyogni fogunk azon, milyen is volt a régi televíziózás".
Átalakul a reklámipar is
Noha manapság az online elérhető videókat a felhasználók többnyire PC-jük monitorán nézik, az új vezeték nélküli technológiák lehetővé teszik a műsorfolyam egyszerű továbbítását a tévé képernyőjére is.
Chad Hurley, a YouTube társalapítója szerint a tévé internetre költözése jelentősen átalakítja majd a reklámpiacot is, a világhálón keresztül ugyanis érdeklődésüknek megfelelő, célzott hirdetéseket jeleníthetnek meg a nézőknek, felhasználói profiljuk alapján.