Az internetezők egyre nagyobb arányban használják a címkézést az interneten való eligazodáshoz. A Pew Internet and American Life Projekt felmérése szerint az USA-ban élő netezők több, mint negyede, egészen pontosan 28 százaléka címkézett már meg valamilyen interneten közzé tett tartalmat - adta hírül a BBC.
A címkézés (angolul tagging) lényege, hogy a felhasználók, vagy az oldal szerkesztői rövid kulcsszavak hozzáadásával írják le az internetre feltöltött fájlokat, vagy az ott megjelelt tartalmat. Ez a módszer segít azok katalogizálásában, és eligazítja a netezőket, akik könnyebben találnak egymásra például közös érdeklődési körük mentén.
A két legnagyobb webszájt, amely a címkézést aktívan használja, a Flickr fotómegosztó és a del.icio.us linktár. Mindkét oldal közös jellemzője, hogy a felhasználók egymás anyagait böngészhetik rajtuk, amiben kulcsfontosságú a címkék használata. A módszer elterjedését az is segíti, hogy a fentiekhez hasonló webes szolgáltatások egyértelmű módon kínálják fel a lehetőséget a felhasználóknak.