A BBC saját internetes híroldalán számolt a YouTube-bal kötött megállapodásról, amelynek értelmében rövid műsorrészleteket tesznek közzé a videomegosztón. A brit közszolgálati televízió ezzel egyrészt népszerűsíteni szeretné magát a havonta több mint 70 millió felhasználó által látogatott szájton, másrészt reklámokat is futtat majd az oldalon.
A videomegosztón három BBC-s csatorna indult el: a BBC nevű a cég műsorait népszerűsíti extra felvételekkel, előzetesekkel, a BBC Worldwide-ra 3-6 perces részletek kerülnek majd fel a műsorok archívumából. a BBC News-on pedig körülbelül napi 30 aktuális híradórészletet tesznek majd közzé. Az első csatorna reklámmentes lesz, a második kettőt viszont hirdetésekből finanszíroznak majd, amelyek lehet, hogy a videók előtt futnak majd. A BBC News csak Nagy-Britannián kívül érhető el, ennek régebb óta van egy előfizetős változata is, amely a Real Networks-ön érhető el.
A BBC olyan népszerű műsorai közül kerülhetnek fel jogtiszta klipek a YouTube-ra, mint a Dr. Who, a Top Gear vagy David Attenborough természetfilmjei. A brit tévétársaság vezetői azt is kijelentették, hogy nem fogják levetetni a felhasználók által feltöltött műsorrészleteket, mivel azokat is jó reklámnak tekintik. Ahhoz viszont fenntartják a jogot, hogy a rossz minőségű felvételeket lecseréljék, vagy hogy eltávolítsák a mások szerzői jogait sértő anyagokat (például sportklipeket), illetve azokat, amelyeket úgy alakították át, hogy az "károsíthatja a BBC brandet".
A tévétársaság új médiával és technológiával foglalkozó igazgatója leszögezte: nem az a céljuk, hogy teljes műsorokat terjesszenek a YouTube-on; a videomegosztót csupán promóciós eszköznek tekintik. Az Egyesült Államokban korábban többek közt a CBS tudta jelentősen megnövelni műsorainak nézettségét úgy, hogy azokból a YouTube-on terjesztett részleteket.