Shigeru Myamoto, a Nintendo legsikeresebb játékainak - Mario Brothers, Zelda, Donkey Kong - alkotója szerint a játékiparnak ellen kellene állnia a kísértésnek, hogy a sikeres, de szinte teljes egészében az erőszakról, bosszúról szóló termékeihez ontja a folytatásokat - adta hírül az AP. A videojáték-guru szerint emiatt súlyos presztízsveszteséget szenvedett az iparág az elmúlt évtizedben, mivel a fejlesztők nem tudtak olyan játékokat kihozni, amelyek a lehető legszélesebb közönség számára biztosítottak volna szórakozást. A gyártók ehelyett csak a megszállott játékosokra figyeltek, akik a brutalitásra és a minél realisztikusabb grafikára vevők.
"Én mindig arra törekszem, hogy az első reakció érzelmi legyen, és pozitív - hogy az elégedettség, vidámság érzetét keltsem" - mondta el Myamoto a játékfejlesztők éves konferenciáján összegyűlt több ezres közönségének San Franciscóban. "Bizonyos feladatok ugyan a bizonytalanság, a kiélezett versenyhelyzet, vagy akár a frusztráció érzetét is kelthetik ugyan az emberekben", tette hozzá, "de mindig azt szeretnénk, hogy végeredményben pozitív érzésekkel záruljon a játék".
A Myamoto által elmondottak éles ellentétben állnak a jelenleg slágernek számító erőszakos akciójátékok filozófiájával, amelyek egyre több politikus és szakértő ellenszenvét váltják ki. Németországban a törvényhozás egyenesen betiltaná az erőszakos játékok forgalmazását, bár jelenleg a pszichiáterek is egymásnak ellentmondó véleményen vannak azt illetően, hogy a képernyőn látottak gerjesztenek-e valós agressziót.
A japán videojáték-guru szavait mindenesetre alátámaszthatja az elmúlt évek néhány békés játék-sikere is, mint például a Sims "emberszimulátor"-sorozat, amelyben a hétköznapi élet kihívásaival kell megküzdenie a főszereplőknek. Myamotót a Times "a videojátékok Stephen Spielbergjének" titulálta: három legsiekeresebb játékát eddig körülbelül 288 millió példányban adták el összesen, és 1980 óta a Nintendo összes játékgépének kifejlesztésében részt vett, beleértve a legújabb sikerterméket, a Wii-t is.