A Screen Digest brit médiapiac-kutató intézet felmérése szerint a sokszereplős internetes játékok (Massively Multiplayer Online Game, MMOG) által generált bevételek tavaly Észak-Amerikában 576 millió dollárt, Európában 299 millió dollárt tettek ki. A legfőbb jövedelemforrás mindkét térségben az előfizetés volt, a reklámokból és a játékok során vásárolható virtuális tárgyak forgalmából pedig az összbevétel 13 százaléka származott.
Piers Harding-Rolls, a tanulmány szerzője szerint "az elmúlt néhány évben, különösen Európában a World of Warcraft sikerének köszönhetően gombamód növekszik az MMOG-piac."
A piac bővülése és az egymilliárd dolláros (mintegy 185 milliárd forint) határ áttörése azonban mindenekelőtt az egyre újabb játéktípusok - például a virtuálisvilág-építő játékok, mint a Second Life - megjelenésének köszönhető. "A piac elmozdult a speciális, rétegigényekre szabott játékok felé" - mondta Harding-Rolls a BBC brit közszolgálati műsorszóró társaság honlapján megjelent cikk szerint. A feltörekvő MMOG-típusok a világépítő-fajta mellett az állatnevelő-, a kirakós- és a sportjátékok.
Továbbra is a World of Warcraft stratégiai játék a legnépszerűbb: világszerte 8 millió előfizetője van, ebből a hárommillió a vizsgált két térségben, ahol a Screen Digest honlapján megjelent kutatási összefoglaló szerint 54 százalékos a piaci részesedése és egy év alatt 471 millió dollárt termelt.
2011-ig további erőteljes növekedés várható. Gyorsabb ütemű bővülésre inkább Európában lehet számítani, mert a piac még nem annyira telített, mint Észak-Amerikában, és jobban terjed a széles sávú internet. Az előrejelzés szerint 2011-re a MMOG-piac eléri a másfélmilliárd dollárt, és az előfizetők száma meghaladja a 10 milliót.