Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi képviselője szerdán Budapesten sajtótájékoztatón elmondta: az internetezők 47 százaléka a világhálón frissíti ismereteit, 39 százalékuk pedig ezen a felületen hasonlítja össze az árakat. A Google legutóbbi felmérése szerint az internetezők 21 százaléka vásárolt már online-módon terméket, s 74 százalékuk használta már a Google-ot mint szabad szavas keresőt.
Peresztegi Zoltán elmondta: a teljes hirdetési piacon belül az online folyamatosan nő, de még így is csak a 2-4 százalékát teszi ki. A képviselő kifejtette: nem közölheti a cég magyarországi bevételi és hirdetési adatait, azt azonban elmondta, hogy tavaly az utolsó negyedévében 67 százalékkal nőtt világszinten a Google hirdetési bevétele a bázishoz képest. A felhasználóknak a Google oldalain és hirdetési hálózatán keresztül is megjeleníthetik reklámjaikat.