A csalás nagyon egyszerűen kivitelezhető: le kell tölteni a YouTube-ról egy népszerűbb felvételt, rá kell tenni egy reklámfeliratot, vissza kell tölteni a megosztóra, és a megnyitása után addig kell frissíteni a webböngészőt, amíg a klip be nem kerül a legnézettebbek közé - adta hírül a Mashable.com. A frissítgetést ráadásul nem is feltétlenül muszáj kézzel végezni, mivel Firefox böngészőben ezt akár automatikusra is lehet állítani, a tapasztaltabb felhasználók pedig egy szkript alkalmazásával oldhatják meg könnyedén a feladatot.
Most futott fel a csalás
A trükk lénye abban áll, hogy a videomegosztó a megtekintések száma alapján rangsorolja a felvételeket, és nem szűri a regiszterben látogatók IP-címét. Így bárki a lebukás különösebb veszélye nélkül hekkelheti a reklámjával ellátott felvételt, főleg akkor, ha eleve egy népszerűbb videót választ a csaláshoz, és a hozzászólás lehetőségét kikapcsolja alatta - nehogy a felhasználók lebuktassák.
A trükk már jó ideje ismert, viszont csak mostanában kezdett népszerűvé válni a szájton, miután a YouTube vezetése bejelentette, hogy hivatalos formában is elhelyez hirdetéseket a szájton, és a legnépszerűbb videók tulajdonosainak jutalékot is fizet a bevételből. A kalóz-hirdetésekkel jelenleg egy filmletöltéseket hirdető szájt árasztotta el a videomegosztót, és az üzemeltetők egyelőre nem reagáltak a problémára.
Reklám csak a szájton
A YouTube ezzel egy időben megkezdte saját, videókba ágyazott hirdetéseinek tesztelését is - adta hírül a NewTeevee.com. A cég nem a filmek elé fűzi majd be a reklámokat, hanem a lejátszót vezérlő panel fölött jelennek majd meg reklámcsíkok. A hirdetést lekattintva egy kisebb ablakban fut majd le maga a reklámfilm. Hogy a felhasználókat ne irritálják, a hirdetések csak a YouTube saját oldalán lejátszott klipeken látszanak majd, a beágyazott videókon nem jelennek majd meg.