Kifejlesztettek ugyanis egy új technológiát, amely 3 ezer méteres magasság felett kiküszöböli az interferencia kockázatát a repülőgépek fedélzetéről lebonyolított mobilhívások esetében oly módon, hogy a fedélzeten elhelyezett hálózati egység blokkolja a földről érkező jeleket. A telefonkészülékek csak a repülőgépen elhelyezett alacsony frekvenciájú, az egész fedélzetet behálózó mini átjátszóállomással lépnének kapcsolatba, ez egy műholdra továbbítaná a jeleket, amelyeket e közvetítő útján észlelne a földi mobilhálózat.
Először az egyes európai országoknak kell dönteniük arról, hogy változtatnak-e a szabályozáson, és lehetővé teszik a technológia gyakorlati alkalmazását, ezután pedig az egyes légitársaságok döntésétől függ, engedélyezik-e utasaiknak a levegőben való telefonálást. Az Európai Unió mindenesetre az új technológia használatának engedélyezését ajánlotta tagállamainak. Az illetékes brit hatóság szerint akár már jövőre zöld jelzést kaphat az új szabály - számolt be a BBC.
Jelenleg tilos mobiltelefont használni a repülőgépek fedélzetén, mert a készülékek bizonyítottan zavarják a fedélzeti kommunikációt és a repülőgépek navigációs rendszerét.