Az Ofcom brit médiahatóság adatai alapján készült jelentés szerint a telekommunikációs szektorban a fejlődő területeken szinte mindenütt a mobiltelefonok állnak az élen, a szektor bevételeinek 53 százaléka ebből az ágazatból származik. Indiában az új mobiltelefon-előfizetők száma a tavalyi évben 150 millióra duplázódott, és ez jelentős növekedésnek számít összehasonlítva Nagy-Britanniával, ahol összesen 70 millió mobiltelefon volt a hálózatban.
A rendkívüli adatok ellenére Indiában csak a lakosság 14 százaléka rendelkezik mobiltelefonnal, ami azt sugallja, hogy ezen a területen további növekedés várható. Kínában összesen 429 milliárd SMS-t küldtek, ez előfizetőnként 967 üzenetet jelent és ez a szám meghaladja minden más ország átlagát. A felügyeleti szerv a 873 milliárd fontos (306 ezer milliárd forintos) nemzetközi televízió, rádió és telekommunikációs szektor 2006-os növekedési tendenciáit elemezve jutott az iménti megállapításokra.
A kutatási eredményekből kiderült, hogy Nagy-Britanniában terjed a legjobban a digitális televíziózás, valamint a szigetországban a legnagyobb a digitális rádiók lefedettsége a vizsgált 12 ország: Nagy-Britannia, Franciaország, Németország, Olaszország, Írország, Hollandia, Lengyelország, Spanyolország, Svédország, Japán, Kanada és az Egyesült Államok közül.
Szélessávú internet-hozzáférés terén is a britek vezetnek, 2006 végéig a háztartások több mint fele csatlakozott a világhálóhoz, és ezzel elsőként, ha csak egy hajszállal is, de sikerül megelőznie az Egyesült Államokat. Televíziózással a japán és az amerikai nézők töltötték a legtöbb időt, naponta átlagosan 4 és fél órát, miközben szintén az államokban terjed a legjobban a HDTV, a nagyfelbontású digitális televízió. 2006-ban az amerikai háztartások tíz százaléka rendelkezett a HDTV formátumú adások megjelenítésére képes eszközökkel. Az internetalapú televíziózás (IPTV, Internet Protocol Television) mintegy másfél millió előfizetővel 2006-ban Franciaországban volt a legnépszerűbb.