Az iMotions nevű társaság egy olyan számítógépes rendszert fejlesztett ki, amelynek monitorába épített érzékelővel nem csak azt képes rögzíteni, hogy az előtte ülő felhasználó a képernyő mely részeit vizsgálja, érzelmi reakcióit is képes nyomon követni.
Ez utóbbira egyebek mellett a pupilla tágulásából, szűküléséből, valamint a pislogás sebességéből következtet a fejlesztés. A Times beszámolója szerint a hollandok szenzora így képes detektálni az emberek arcára kiülő félelmet, de a szexuális izgalmat is. A megoldással egyebek mellett hirdetések hatékonyságát tesztelhetik reklámügynökségeknél, piackutatóknál, a későbbiekben azonban autókba is alkalmazható lesz a technológia, amellyel vészhelyzetek kialakulását lehetne jelezni.
Tavaly tavasszal egy hasonló, hazai fejlesztésű megoldást mutattunk be, a C3 és az Omnicom fejlesztésével azt lehet megvizsgálni, egy weboldalra érkezve annak mely részeire téved leginkább a látogatók figyelme.