Piaci elemzők szerint a Toshiba több százmillió dolláros veszteséget könyvelhet el az elbukott formátum miatt. A hírek szerint a cég piacon tartja a meglévő HD DVD lejátszóit, de az új szolgáltatások és technológiák fejlesztésével teljesen felhagy.
A Toshiba nemcsak az Egyesült Államokban vesztette el a következő generációs optikailemez-formátumok közti harcot, ahol az utolsó nagy áruházlánc, a Wal-Mart pénteken hátrált ki a HD DVD mögül, de a cég hazai piacán sem remekelt. A japán közszolgálati adó adatai szerint a nagyfelbontású eszközök kilencven százaléka a Hitachi, Sony és Panasonic cégek által fejlesztett Blu-ray technológiát használja.
A HD DVD bukása az elmúlt hónapokban egyre valószínűbbé vált, ahogy a következő generációs médialejátszók piacán a Toshiba elvesztette az árversenyt. Az amerikai stúdiók, kölcsönzőcégek és áruházláncok is sorra váltottak Blu-ray-re. A HD-DVD technológia eltűnésével csak azokat a korai befogadókat éri hátrány, akik a formátumharc alatt vásároltak a kezdeti méregdrága berendezésekből, azok viszont jól járnak, akik csak ezután terveztek ilyesmit, hiszen nem kell többé törniük a fejüket a lehetséges alternatívákon.