Az idei, egynapos konferencia alapvetően három megközelítésben mutatta be a mai magyar webszférát. Az első részben a felhasználók, majd az üzleti élet, végezetül a marketinges világ nézőpontjából kívánta megvilágítani a web 2.0 lényegét.
Sperla Ervin (Kispad.hu) már megnyitójában leszögezte, hogy a 2.0 kifejezés valójában ma már nem sokat jelent, hiszen az 1.0 már szinte nem is létezik.
Web 2.0 az üzletben és a hétköznapi életben
A magyar vállalatok vezetőivel folytatott beszélgetésekből kiderült, hogy a legnagyobb vállalatok mindennapjaiban is jelen vannak már a blogok vagy például a 2.0-s eszközökre épülő intranet (IBM), de ma akár a magyar orvosok is több közösségi oldalon (például dokim.hu, mediq.blog.hu) oszthatják meg tapasztalataikat, kommunikálhatnak a betegekkel.
A szociológusok véleménye szerint jelentős hatással van a web 2.0 mindennapi életünkre, hiszen ma már percek alatt kapcsolatot teremthetünk bárkivel, akár meggondolatlanul is. Fontos, hogy akár tízig is elszámoljunk, mielőtt egy kényes témájú sms-t küldünk, de a közösségi szájtokat is okosan kell használnunk, amikor képeket teszünk közzé, vagy bejelölünk valakit ismerősünknek.
A magyar üzleti élet fontos szereplői elmondták, hogy bár rengeteg olyan projektötlet van, amibe befektetni érdemes lehet, mégis a legnagyobb hiányosság a jó menedzselés. Ráadásul a nagyvállalati piacon nincs igazán olyan nagyszabású vállalkozás ma - mint korábban az iWiW -, amivel kapcsolatban akár akvizíciókra is számíthatunk a közeljövőben.
Máshogy kell eladni
A web 2.0 megjelenésével a marketing is megváltozott. Nemcsak a weboldalakat kell az új felhasználói felületekkel frissíteni (pl. widgetek, RSS), de az eszközök is teljes mértékben megváltoztak. Manapság már mindenkinek van mobiltelefonja (amire sms-eket fogadhatunk), mindenkinek van e-mailcíme, mindenki rengeteg időt tölt a neten (vírusmarketing, vírusvideók), de ugyanakkor a személyre szabottság és a felhasználói igények a legfontosabbak. Ha a tartalomgyártók- és szolgáltatók nem azt nyújtják, amire a felhasználónak szüksége van, bárki könnyen le is tilthatja őket - így pedig kárba veszhet a fejlesztésre szánt idő és pénz.
Az [origo] Techbázis filmes körképe hazai webkettesekről
A web 2.0 és az összes hozománya már Magyarországon is él és virul. Mindennapi vált, hogy ha nem ismerünk valamit, megnézzük a Wikipédián, vagy, hogy blogokban, Twitteren kommunikálunk barátainkkal. Az üzleti világ is ráérzett a lehetőségekre, arra, hogy alkalmazkodniuk kell, és, hogy nem lehet lemaradni.
A rendezvényen adták át a Sanoma által alapított Supernova-díjat is, amely a legjobb hazai webkettes kezdeményezéseket támogatta. Az első helyezett a kreditvadasz.hu, a második a mindenki.hu, a harmadik pedig az uzletihalo.hu lett.
A harmadik Web 2.0 Symposium hivatalos blogján olvashatók a részletek, idézetek, és bárki folytathatja bármelyik téma vitáját, a http://web2symp.blog.hu/ weboldalon.
A rendezvényt az [origo] is támogatta.