Daniel Loton 621 játékos bevonásával készített online kérdőívet a videojátékok használati szokásairól. Ebben a hetente 50 óránál többet játékprogramokkal eltöltőket sorolta a problémás kategóriába, akik az összes gamer 15 százalékát tették ki. Azonban az ide besorolható válaszadók csupán egy százaléka bizonyult gyenge szociális képességekkel rendelkező, félénk, magányos embernek - amely jelzőket általában a játékfüggők jellemzői közé sorolnak.
A Victoria Egyetem hallgatója a Reutersnek elmondta, a felmérés eredményei azt jelzik, hogy a videojátékok nem okoznak szociális problémákat, s valószínűleg a szociális problémák sem feltétlenül vezetik a játékok bűvöletébe az embereket. Loton ugyanakkor a hírügynökségnek úgy nyilatkozott, a legtöbben valamilyen olyan MMOG, azaz emberi játékosok ezreit felvonultató online játékok függőjévé válnak, mint amilyen például a tízmilliós felhasználói táborral bíró World of Warcraft. Ezek ugyanis gyakorlatilag valós időben játszódnak, így a rendszerből kilépő felhasználó távollétében a virtuális világ számos történéséről lemaradhat. A pszichológus hallgató úgy véli, a játékok mániává torkolló használatát ettől függetlenül komolyan kell venni, hiszen az egy olyan mentális betegség, amely a szerencsejáték-, az alkohol-, vagy a drogfüggés.