Gyanús, hogy a mobiltelefonos szolgáltatásokat - például csengőhangokat és háttérképeket - kínáló honlapok többsége megsérti az Európai Unió fogyasztóvédelmi szabályait, ezért az ellenőrzött honlapok 80 százalékát további vizsgálatnak kell alávetni, mondta az EU fogyasztóvédelmi biztosa, Meglena Kuneva csütörtökön Brüsszelben, ismertetve az Unió egészére kiterjedő, eddig elvégzett vizsgálat eredményeit.
A vizsgálat, mely a 27 tagállam, valamint Norvégia és Izland több mint ötszáz honlapjára terjedt ki, megállapította, hogy számos honlap célcsoportjai a gyermekek és a fiatalok. A feltárt problémák között szerepel, hogy az árra vonatkozó információk nem egyértelműek, vagyis nem a teljes árat tüntetik fel, az ár nem tartalmazza az adókat vagy a fogyasztók nincsenek tisztában azzal, hogy előfizetésre iratkoznak fel. Sok honlap nem tartalmazza az előírt kapcsolattartási információkat a szolgáltatóról.
További problémát okoznak a félrevezető információk, vagyis, hogy a legfontosabb információk az apró betűs részben szerepelnek, vagy nehezen találhatók a honlapon vagy az "ingyenes" szó megtévesztő használatával ráveszik a fogyasztókat hosszú lejáratú szerződések megkötésére. A jogsértések eltérő súlyosságúak. Európában több mint 495 millió mobiltelefon van használatban. A becslések szerint tavaly a teljes európai mobiltartalom-piac 29 százalékát tették ki csak a csengőhangok. Tavaly Európában a csengőhang-értékesítés összegét 691 millió euróra lehetett becsülni. Hét ország (Norvégia, Finnország, Svédország, Lettország, Izland, Románia és Görögország) máris nyilvánosságra hozza azon honlapok nevét, melyek esetében szabálytalanságokat tapasztaltak.